Министърът на труда и социалната политика Емилия Масларова присъства днес на откриването на конференцията "Развитие на ученето през целия живот в България". По време на него Масларова заяви, че си е
поставила за цел през следващата година процентът на "ученето през целия живот", което в момента обхваща 1.3% от заетите, да се повиши до 3%.
Хора на пазара на труда в България има, но изискванията към тях са толкова високи, че те трудно биха могли да се реализират без допълнителна квалификация и умения, посочи още Масларова, цитирана от
БНР.
Правителството и Министерството на труда и социалната политика предвиждат средствата, които ще бъдат отпуснати за подобряване на образователния и квалификационния ценз хората, да бъдат с 51% повече
през тази година. Отделно двете инситутции са се договорили общият брой на хората, които ще преминат някаква форма на обучение да се увеличи два пъти. Мерките са залегнали в Националния план за
действие по заетостта за тази година.
Пред журналисти Масларова прогнозира около 6 процентна безработица за 2008 г. Според нея по време на летните месеци този показател може дори да бъде още по-нисък. За 2009 г. се предвижда 5,6 процента
средногодишна безработица, което по думите на Масларова, е напълно реално.
Ново учебно съдържание и нови учебници за учениците между 8-ми и 12-ти клас ще бъдат разработени до 2013-та година. Това предвижда Националната програма за развитие на училищното образование и
предучилищното възпитание. Тя беше представена от заместник-министъра на образованието Кирчо Атанасов по време на националната конференция „Развитие на ученето през целия живот в България”, съобщи
Дарик радио.
Програмата ще бъде 10 годишна. В нея е заложено създаването на скала за рейтинг на училищата, въвеждане на нова система за подбор на училищните директори и система за признаване на квалификации,
придобити чрез неформално или самостоятелно учене.
„Основната цел на програмата е да осигури равен достъп до качествено образование и социалната реализация на децата”, обясни заместник-министър Атанасов.
„Имаме различни видове училища в България. Като се започне от деца със специални образователни потребности и се стигне до талантливите деца, организирани в специални учебни заведения, за да може да
се осигури на всяко дете собствена писта, в която то да набере максималната скорост, чрез която може да се развива”, коментира Атанасов.
Той припомни, че в момента се разработва електронно учебно съдържание за всички учебни дисциплини в гимназиалната степен.