"Холдинг Пътища" има капацитета да изгради магистрала "Тракия" и ще предложим на правителството публично-частно партньорство за доизграждането й. Това съобщиха от компанията днес при откриването на
офиса на новото й дъщерно дружество в Стара Загора.
Партньорството включва първоначално финансиране от страна на холдинга, след което държавата ще дофинансира строителството и ще върне парите на компанията на Васил Божков, съобщи Дневник.bg.
Готови сме да осигурим пълното финансиране за изграждането на последната отсечка от Стара Загора до Карнобат, като можем да предложим на държавата финансиране на сторителството, каза Иван Иванов,
член на УС на "Холдинг Пътища". По думите става въпрос за над 200 млн. лв., които холдингът може да осигури за отсечката. Все още не сме провели срещи с представители на държавата по този въпрос,
уточни Иванов.
Предвижда се новото дружество в Стара Загора "Пътища Стара Загора" ЕАД да управлява проекти от национално значение, сред които са магистралите "Тракия" и "Марица", посочиха от холдинга. От там
обясниха също, че планират да разположат нова асфалтова база близо до Карнобат.
Ако държавата не приеме формата на публично-частно партньорство, дружеството ще участва в търга за строежа. Според заместник-председателят на надзорния съвет на "Холдинг Пътища" Орлин Хаджиянков,
забавянето на строежа ще оскъпи още повече процедурата. По негови прогнози за останалия участък от АМ "Тракия", в който не се включват северната дъга на Околовръстното на София и отсечката от
столицата до Калотина, ще са нужни две години.
Цената на километър към днешна дата ще бъде 2.5-2.7 млн. евро, но още догодина ще се оскъпи, посочи Хаджиянков. По думите му "Холдинг Пътища" е единствената структура в България, която има капацитета
да дострои "Тракия", но предвиждат да наемат и подизпълнители, ако бъдат избрани.