"Червените" и "сините" похарчили по 2 млн. лв. за изборите

14.08.2009 | 13:23
по статията работи:
Сред парламентарно представените партии най-евтина е била кампанията на "Атака"
"Червените" и "сините" похарчили по 2 млн. лв. за изборите

Сметната палата публикува отчетите на политическите партии, коалиции и инициативни комитети за предизборната кампания за избиране на народни представители в 41-то Народно събрание.

Според данните, предоставени на проверяващите от партийните централи, най-много пари са похарчили "Коалиция за България" и "Синята коалиция" - по близо 2 млн лева. И двете коалиции са разполагали с над 2 млн. лева за кампаниите си, но нито една от тях не е изразходвала всичките пари.

"Коалиция за България" е похарчила общо 1 999 052 лв. Собствените средства, с които партията е разполагала, са 150 772 лв. Държавната субсидия, която са получили, е в размер на 1 515 708 лв. Даренията от физически лица са 371 600 лв. Най-голямо перо в предизборната кампания на "Коалиция за България" се пада на рекламата в печата и телевизионните реклами - 1 337 211 лв., като на частните телевизии са платени 784 201 лв., а на държавните БНТ и БНР - 212 096 лв.  За реклама в печатни издания от БСП са платили 228 266 лв. В кампанията си червените са дали пари и за пропагандни материали - 297 235 лв., за билбордове - 11 157 лв., за митинги и наеми - 268 968 лв.

"Синята коалиция" е имала 280 832 лв. собствени средства и банков заем от 50 000 лв. От държавна субсидия са получили 1 249 393 лв., а от дарения - 349 248 лв. Цялата кампания е струвала на "сините" 1 998 260 лв. За реклама в печата, телевизионни и радиопредавания от коалицията са похарчили 1 359 461 лв., като на частните телевизии и радио станции са платили 961 635 лв., а на държавните електронни медии - 94 310 лв. За реклама в печата са похарчени 79 770 лв. За брошури са дадени 56 600 лв., а за масови мероприятия и наеми - 220 478 лв. За билбордове "Синята коалиция" е платила 223 744 лв.

В кампанията на ДПС са влезнали държавна субсидия в размер на 769 108 лв. и дарения в размер на 230 600 лв. Интересно е да се отбележи, че в партията на Ахмед Доган почти всички дарители са дали по 4 500 лева. Общата похарчена сума е 999 708 лв. За реклама в печатни издания ДПС са платили 183 625 лв., за рекламно време в частните телевизии - 134 550 лв., а в БНТ и БНР - 95 231 лв. За агитационни материали са похарчени 161 887 лв. За билбордове от партията са похарчили 86 867 лв. За дарения, горива и електроеенергия от ДПС отчитат 75 132 лв.

Партия Лидер е получила 601 056 лв. дарения от физически лица и 358 890 лв. от "Новото време", с която се явяваха заедно на изборите. Общата похарчена сума е 956 465 лв. От тях 488 096 лв. са дадени за реклама в частни телевизии и радиостанции, а 197 514 лв. - за рекламни карета в печатни издания. За билбордове двете партии са дали 49 476 лв., а за агитационни материали - 17 976 лв.

Партия ГЕРБ е събрала за кампанията си 462 114 лв. собствени средства и 259 263 лв. от банкови заеми, като е получила и дарения от физически лица в размер на 105 010 лв., което прави общо 826 387 лв. За реклама в частните телевизии и радиостанции партията е похарчила 343 286 лв., в БНТ и БНР - 58 815 лв., а в печатните медии - 99 361 лв. За плакати, листовки, брошури, дипляни от ГЕРБ са похарчили 63 287 лв., за масови прояви - 89 613 лв. За билбордове партията на Бойко Борисов е дала 57 261 лв.

Партия Ред, законност и справедливост е похарчила общо 465 690 лв. за предизборната си кампания. В това число собствени средства в размер на 56 585 лв. и субсидия от 392 941 лв. РЗС е разполагала и с дарения от физически лица в размер на 285 300 лв., които обаче не са били похарчени, става ясно от отчета. За телевизионни и радиореклами и медийни изяви от партията са платили 351 514 лв. За плакати, листовки, брошури, дипляни са похарчени 17 402 лв., за рекламни табла и билбордове - 37 396 лв.

Най-евтина е била кампанията на партия "Атака" - общо 220 650 лв. В тях се включват 32 200 лв. собствени средства и 138 500 лв. от дарения. За рекламно време в частните телевизии и радиостанции са похарчени 93 234 лв., в БНТ и БНР - 40 866 лв., а за рекламни карета във вестниците - 5 443 лв. За билбордове партията е похарчила 21 419 лв., а за плакати - 8 877 лв.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...