Германският производител на луксозни автомобили BMW обяви 4,1% спад в печалбата на основното си подразделение, дължащ се на по-слабото търсене на европейските пазари и скъпо струващите инвестиции в нови технологии, предаде "Би Би Си".
Печалбата на основното подразделение на компанията преди облагане с данъци през третото тримесечие на годината се понижи до 1,6 млн. евро. Въпреки спада като цяло печалбата на групата се повишава с 0,1 % до 1,9 млн. евро, а продажбите на автомобили през отчетния период нарастват с 10,7% и достигат до нов своеобразен рекорд от 481 657 превозни средства.
"Обявените резултати на групата за третото тримесечие са положителни въпреки по-високото равнище на разходите, които направихме за нови технологии и предизвикателната пазарна среда в Европа", заяви Норберт Райтхофер, председател на Управителния съвет на BMW.
От автомобилния производител заявиха, че продажбите на моделите от 3-та серия на BMW са били един от основните двигатели на растежа, като за период от девет месеца те са нараснали с 27,6%.
В географски аспект Азия е с най-голям ръст на продажбите през отчетния период от 24,5%. В САЩ продажбите са се увеличили с 15,9% , а в Европа те са нараснали само с 1 %.