Продажбите на германския производител на луксозни автомобили BMW през юни месец нараснаха с по-бърз темп, отколкото тези на преките конкуренти на компанията Mercedes и Audi, предаде
"Ройтерс".
Основна причина за това е повишеното търсене на автомобилите с марка BMW от Китай и САЩ.
Продажбите на базираната в Мюнхен компания са се увеличили с 9.4% през юни месец до 153 000 автомобила, в сравнение с ръст в продажбите на основите й конкуренти от 8.3% за Mercedes и 5.5% за
Audi.
Продажбите на BMW за период от шест месеца нараснаха с 7.7%, до 804 000 коли. Продажбите на Audi и Mercedes за половин година пък се увеличиха с по 6.4% всяка, съответно до 780 500 и 694 000
автомобила.
"BMW има сериозна преднина пред Audi и Mercedes, което смятам, че няма да се промени и през втората половина на годината. Дизайнът на колите им се подобрява и са доста по-напреднали по
отношение на технологиите за икономия на гориво", каза Франк Швоп, анализатор на базирана Хановер компания NordLB.
Въпреки това, от Audi и Mercedes "кроят" планове да изпреварят BMW по продажби до края на десетилетието.
За разлика от някои други производители на европейския пазар, BMW, Mercedes и Audi запазват производството си през юли и август. По този начин те ще могат да отговорят на нарасналото търсене на
луксозни автомобили от чужбина.