Холандският производител на бира Heineken International регистрира 30% ръст на печалбата си през първото полугодие на 2012 г. Компанията е отчела силно представяне в развиващите се икономики, които компенсират слабите продажби в Европа. Същевременно Heineken продължава да разширява дела си на американския пазар, пише онлайн изданието „Маркет уотч“
Според холандския производител печалбата се е увеличила благодарение на продажбата на миноритарен дял в пивоварна в Доминиканската република. По-високите разходи обаче са се отразили негативно на оперативната печалба.
Чистата печалба на компанията нараства с 30% до 783 млн. евро (970 млн. долара). За сравнение през същия период на миналата година тя е била 605 млн. евро.
Като цяло приходите от продажби нарастват с 5% до 8,78 млрд. долара, което според компанията се дължи на ръст на производството, по-високи цени и придобивания.
Продажбите на бира в САЩ се увеличават с 2,4%. Същевременно в Западна Европа те намаляват с 3,4%, което се дължи най-вече на спад на пазарите в Холандия, Испания и Франция. В Азия и Африка също се отчита ръст на продажбите.