Netflix обяви плановете си за навлизане на още шест европейски пазара до края на годината. Технологичната компания за интернет видео стрийминг има намерение да завладее Германия, Франция, Австрия, Швейцария, Белгия и Люксембург.
Анализатори обаче коментират, че успехът на новите начинания на компанията ще зависи от това, колко от предлаганите предавания са дублирани на местния език на дадената държава. Като най-предизвикателен експерти определят немския пазар, тъй като в страната повечето от чуждестранните шоу програми и филми са дублирани, а това е скъп процес. В Германия обаче броят на интернет потребителите е огромен, което дава основания за очаквани големи печалби.
Netflix трябва да се пребори с местните конкуренти - Sky Deutschland's Snap, Vivendi's Watchever, ProSiebenSat.1's MaxDomе, Amazon Instant Video в Германия и Vivendi's CanalPlay във Франция.
На френския пазар американската компания също така трябва да се справи с факта, че според френското законодателство местните радио и телевизионени канали са задължени да инвестират огромни суми в местни продукции.
Netflix има 48 милиона потребители в над 40 страни, информира „Би Би Си“. Американската компания обави печалби за първото тримесечие на тази година от 53 млн. долара.
Припомняме, че се очаква от юни услугата за видео стрийминг да е достъпна и у нас. В момента от Netflix блокират родните потребители по IP адрес.