Днес в Силистра министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев и Димитър Димитров, директор на Териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в
Силистра, откриха система за управление на административното обслужване на чакащи клиенти в офиса на Агенцията в града.
Въвеждането на системата се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР), в който са включени общо 26 офиса на НАП, 12 офиса на Дирекция
"Документи за самоличност" към МВР и 1 офис на КАТ. Градовете на обектите може да видите
тук.
Изпълнител на проекта е фирма "Моникомп България" ЕООД. Договорът, на обща стойност 914 395 лв. без ДДС, беше подписан през декември 2007 г., съобщиха от МДААР.
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат: клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В
създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната
услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.
При откриването на системата министър Василев направи демонстрация като избра от клиентския терминал услугата за предоставяне на удостоверение за здравноосигурителния му статус.
Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, предоставяйки статистическа информация, важна при взимането на решения за подобряване на организацията на работа като: време за
обслужване, брой обслужвани клиенти, интензивност на обслужване, пиково време за обслужване, средно време на обслужване и на изчакване, брой работни места, предлагащи дадена услуга и др.
Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция –
отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и пр.
Снимка: в. "Капитал"