Членовете на Международната асоциация на PR специалистите - IPRA подкрепят идеята за създаване на публичен регистър на PR-агенциите, в който да става ясно кой какви публични средства усвоява, за
какви цели ги получава и как ги харчи. Според PR специалистите, по този начин ще се гарантира прозрачност на процеса по усвояване на средствата не само по линия на европейските фондове, но и по
програми с национално и друго международно финансиране, съобщиха от асоциацията.
Предложение за създаване на регистър за собствеността на всички медии, социологически, рекламни и PR-агенции е направено от неправителствени организации преди повече от три години, поясняват още
те.
Във връзка с изказано мнение на президента Георги Първанов, че голяма част от парите, изпрани в политиката, минават през пиар агенции, Международната асоциация на PR специалистите - IPRA излиза с
официална декларация по случая.
"Обществена тайна е, че средства по европейски програми изтичат именно по линия на различни комуникационни дейности, като конкурсите се печелят от определен кръг агенции, стоящи в близки отношения с
влиятелни хора в българската политика", се казва в декларацията. Създаването на ред в харченето на обществени средства е изключително уместен и навременно поставен проблем", категорични са от
Международната асоциация.