Японската компания Panasonic ще се оттегли от сегмента на плазмените телевизори през 2014 г., предаде "Би Би Си".
Технологичният гигант ще затвори завода си плазмени екрани в Япония и през следващата година ще го обяви за продажба.
Ходът е част от плановете на компанията за раздяла със слабо представящите се бизнес звена. В края на миналия месец стана ясно, че Panasonic продава бизнеса си с медицинска техника на американската компания за дялови инвестиции Kohlberg Kravis Roberts.
През последната година подразделението за плазмени телевизори на Panasonic реализирала загуба от 754 млрд. йени (4,85 млрд. паунда). Други големи компании за потребителска електроника, като Hitachi и Pioneer вече напуснаха сектора на плазмените телевизори.
Новите технологии, използвани при производството на телевизионните екрани, като например дисплеите с течни кристали (LCD) и органичните светодиоди (OLED) допълнително ще ускорят "смъртта" на плазмените телевизори.