Volkswagen, която трябва да преоборудва 11 милиона дизелови автомобила в световен мащаб, за да отговарят на регулациите за замърсяване на въздуха във всяка страна, е изправен пред най-сложното и скъпо преоборудване в историята на автомобилния пазар, коментира Bloomberg. Изданието припомня, че немската компания за производство на автомобили ще трябва да направи корекции и на коли, вече са в движение и които не са проектирани да могат да приемат необходимото оборудване. Само в Европа броят на колите, които ще трябва да бъдат преоборудвани, е 3 милиона. Анализатори посочват, че корекциите най-вероятно ще трябва да се правят в специални магазини на Volkswagen.
Разходите за преоборудване са само част от сумата, която концернът ще трябва да плати, за да излезе от скандала с неправилните данни за емисиите, които колите му емитират. Сред другите разходи на компанията са плащането на компенсации на дилърите за съхраняване на автомобили, които са непродаваеми, а същевременно вече 325 клиенти на Volkswagen вече са завели съдебни искове срещу концерна само в САЩ според данни на Bloomberg. Очаква се компанията да бъде да глобена от Агенцията за опазване на природата в САЩ, както и от някои държави в Европа. Прогнозираната сума на разходите за Volkswagen да надхвърли 30 млрд. евро според Центъра за автомобилен мениджмънт в Бергиш Гладбах, Германия.
От Volkswagen са заделили 6,5 млрд. евро за разрешаване на скандала, но тази сума ще се окаже крайно недостатъчна според компанията за финансови анализи Sandford C. Bernstein Ltd. Те посочват, че до края на годината глобите за Volkswagen ще достигнат 10 млрд. евро и предвиждат, че през следващата година немският концерн може да бъде глобен за още поне 5 млрд. евро.
В следствие на разразилия се скандал немският производител на автомобили вече редуцира прогнозите за финансовото си представяне през следващата година и започна да отлага или спира всички проекти, които не счита за жизнено необходими, предаде Bloomberg.
Скандалът се отрази и върху цените на дизеловите автомобили на Volkswagen. Информационният сайт Market Watch посочва, че цените на автомобилите на немския концерн са спаднали с 16%, а цените на автомобилите на газ – с 3%. Търсенето на дизелови автомобили също регистрира спад от 2,4%, допълва сайтът.