Щатската интернет корпорация Yahoo разкри как смята да развива големите си проекти като Tumblr. В презентацията си по време на ежегодното технологично изложение CES 2014 г. Мариса Майер, изпълнителен директор на гиганта, официално представи Yahoo Advertising – обединена платформа, която ще опрости купуването на реклама върху различните сайтове – собственост на Yahoo. В това число влиза и закупената за 1 млрд. долара Tumblr – платформата на Дейвид Карп за микроблогинг.
Новата система включва изчерпателен комплект от уеб базирани, мобилни и видео рекламни продукти, който ще бъдат достъпни за широк кръг от потребители. „Тези продукти ще се поддържат от базите данни и аналитичните инструменти на Yahoo и ще окажат влияние на ежедневните и дигиталните навици на над 800 млн. души по целия свят“, пишат от Yahoo в блог постинг.
До преди появата на Yahoo Advertising рекламирането в Tumblr бе сериозен проблем. Рекламодателите нямаха възможността да купуват рекламно пространство, което да насочат към група от дадена възраст или местоположение. Сега вече те ще плащат единство когато тяхната Tumblr реклама бъде реблогната, харесана или последвана. Или ако поне има директен клик върху рекламата.
Дейвид Карп, който в момента работи за Yahoo, допълни, че доста успешната система за спонсорирани постинги също ще продължи да функционира под шапката на Yahoo Advertising.
Появата на новата платформа е един от най-драматичните ходове, които Майер предприема след като оглави компанията през лятото на 2012 г. Оттогава бившата служителка на Google се опитва да изправи Yahoo на крака с помощта на смели реформаторски решения и закупуването на проекти с обещаващо бъдеще като Tumblr.
Въпреки че до момента акционерите реагират положително на ходовете на Мариса Майер и акциите на компанията се повишиха, приходите от реклама в групата на Yahoo продължават да падат.