ПРАВИЛНИК ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА ДЕЙНОСТТА НА СЪВЕТА ЗА АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА

В сила от 08.12.2009 г. Приет с ПМС № 283 от 27.11.2009 г.
Обн. ДВ. бр.97 от 8 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.46 от 18 Юни 2010г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (1) С правилника се уреждат организацията на дейността на Съвета за административната реформа, наричан по-нататък "съвета".

(2) Основната задача на съвета е да координира правителствената политика за осъществяване на общото ръководство на държавната администрация.

 

Чл. 2. Съветът приема и представя в Министерския съвет годишен отчет за дейността си в срок до 31 март на следващата година.

 

Глава втора.
СЪСТАВ НА СЪВЕТА

Чл. 3. (1) Съветът се състои от председател, заместник-председател и членове. Председател на съвета е заместник министър-председателят и министър на финансите, а заместник-председател - министърът на труда и социалната политика.

(2) Членове на съвета са заместник-министър на финансите, на регионалното развитие и благоустройството, на правосъдието, на земеделието и храните, на икономиката, енергетиката и туризма, на околната среда и водите, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на вътрешните работи, на отбраната, на външните работи, на здравеопазването, на образованието, младежта и науката, на културата и на физическото възпитание и спорта.

 

Чл. 4. (1) Поименният състав на съвета се определя със заповед на председателя по предложение на съответните министри.

(2) Участието на членовете в дейността на съвета е лично. При обективна невъзможност да участват в заседанията на съвета членовете му се представляват от изрично упълномощени от тях служители на съответното министерство.

(3) При неучастие на член на съвета в повече от две поредни заседания без уважителни причини, както и при констатирана трайна невъзможност за участие в заседанията председателят на съвета отправя писмено предложение до съответния министър за определяне на друг представител.

(4) Промяна в поименния състав на съвета се извършва въз основа на писмено уведомление от съответния министър до председателя на съвета.

 

Чл. 5. (1) Председателят на съвета:

1. представлява съвета;

2. насрочва заседанията, определя дневния ред и ръководи заседанията на съвета;

3. контролира изпълнението на решенията на съвета.

(2) При отсъствие на председателя неговите функции се изпълняват от заместник-председателя.

 

Глава трета.
ЗАСЕДАНИЯ

Чл. 6. (1) Заседанията на съвета са редовни и извънредни.

(2) Заседанията на съвета са открити.

(3) Съветът може да реши да проведе закрито заседание въз основа на мотивирано предложение на председателя.

 

Чл. 7. (1) Съветът провежда редовни заседания най-малко веднъж месечно.

(2) Извънредни заседания се провеждат по инициатива на председателя, по искане на заместник-председателя или на всеки един от членовете на съвета.

 

Чл. 8. (1) Дневният ред и материалите за редовните заседания се изпращат на членовете не по-късно от 5 дни преди датата на заседанието на хартиен носител и по електронен път.

(2) Материалите и дневният ред за извънредните заседания се изпращат на членовете не по-късно от 2 дни преди датата на заседанието.

 

Чл. 9. Секретариатът на съвета публикува дневния ред и материалите за откритите заседания в портала на консултативните съвети в срока по чл. 8, ал. 1.

 

Чл. 10. Всеки член може да прави мотивирани предложения за допълване на дневния ред на редовните заседания в срок до 3 работни дни преди датата на заседанието. Предложенията се гласуват в началото на съответното заседание.

 

Чл. 11. (1) Членовете на съвета потвърждават участието си в заседанието пред секретариата не по-късно от 3 работни дни преди провеждането му.

(2) В случай че поради обективни причини титулярят не може да вземе участие в заседанието на съвета, той може да изпрати писмено становище по въпросите, включени в дневния ред. Председателят на съвета представя получените писмени становища в заседанието.

 

Чл. 12. (1) Заседанията на съвета са редовни, ако присъстват повече от половината от членовете му.

(2) Съветът в изключителни случаи може да вземе решение и неприсъствено чрез протокол, подписан от всички членове. Ако някой от членовете поиска мотивирано въпросът да се обсъди от съвета, той се включва в дневния ред за следващото заседание.

(3) Решенията се приемат с явно гласуване и с мнозинство повече от половината от присъстващите членове.

 

Глава четвърта.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА

Чл. 13. Заседанията на съвета се свикват и ръководят от неговия председател.

 

Чл. 14. (1) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2010 г., в сила от 18.06.2010 г.) Административното и техническото обслужване и експертното осигуряване на съвета се осъществява от дирекция "Държавна администрация" на Министерския съвет, която изпълнява функциите на секретариат, и се организира от секретар - съветник в политическия кабинет на заместник министър-председателя и министър на финансите.

(2) Секретариатът на съвета:

1. осигурява дейността на съвета в информационно, аналитично, административно и техническо отношение;

2. подпомага дейността на съвета, като изследва добрите практики и изготвя анализи и експертни предложения, свързани с организационното състояние, функциите и координацията в дейността на администрациите в системата на изпълнителната власт, както и за промени в нормативните актове, свързани с длъжностите, длъжностните разписания и длъжностните характеристики, подбора и статута на служителите, със системата за заплащане и социални придобивки в държавната администрация;

3. публикува необходимата информация за дейността на съвета на портала за консултативните съвети;

4. осигурява оперативното взаимодействие на съвета с административните структури на изпълнителната власт и други организации;

5. организира подготовката и провеждането на заседанията на съвета;

6. изготвя протоколите от заседанията на съвета;

7. води отчет за изпълнението на решенията на съвета;

8. организира и координира изпълнението на решенията на съвета и необходимия обмен на информация между заинтересуваните страни;

9. подпомага председателя на съвета в неговата работа;

10. подготвя годишния отчет за дейността на съвета;

11. изпълнява и други задачи, възложени от председателя на съвета.

(3) Секретарят на съвета организира, координира и контролира подготовката и провеждането на заседанията му и съхранява документацията на съвета.

 

Чл. 15. (1) На откритите заседания могат да присъстват представители на неправителствени организации и експерти, поканени от председателя на съвета.

(2) Председателят на съвета може да кани за участие в заседанието организации и лица по своя инициатива или по тяхна заявка, когато те са изпратили до секретариата становище по точка от дневния ред на заседанието не по-късно от 3 работни дни преди датата на провеждането му.

(3) Лицата по ал. 2 могат да вземат участие в дискусиите по точките от дневния ред, за които са представили становище.

(4) Получените писмени становища, мнения и предложения от организации и лица, които не са заявили участие в заседанието, се обобщават от секретариата.

(5) Председателят на съвета представя накратко получените становища, мнения и предложения по ал. 4 по време на заседанието, ако те са свързани с обсъжданите въпроси.

 

Глава пета.
ПРОТОКОЛ И АРХИВ

Чл. 16. (1) Всяко заседание се записва с електронна аудиотехника.

(2) Секретарят на съвета изготвя протокол в срок до 3 работни дни след провеждане на заседанието, в който се отразяват взетите решения. Към протокола се прилагат документите, разгледани на заседанието.

(3) Протоколът се утвърждава от председателя.

(4) Протоколът се публикува на портала на консултативните съвети.

(5) Архивът на съвета е публичен при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация.

 

Глава шеста.
КОНТРОЛ ВЪРХУ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА РЕШЕНИЯТА

Чл. 17. Всяко решение на съвета задължително включва отговорник за изпълнението му и срок. Ако отговорник не е изрично посочен, за такъв се приема председателят на съвета.

 

Чл. 18. (1) Председателят задължително включва в дневния ред на всяко редовно заседание кратък отчет за изпълнението на приетите решения на предходни заседания.

(2) При неизпълнение на решение в съвета се обсъжда доклад относно причините за неизпълнението, подготвен от отговорника за изпълнението му.

 

Чл. 19. В годишния доклад за дейността се включва задължително отчет на изпълнението на решенията с обяснение на причините за неизпълнение или неспазване на срокове.

 

Глава седма.
ПУБЛИЧНОСТ НА РАБОТАТА

Чл. 20. (1) Секретариатът на съвета поддържа информационна страница на портала на консултативните съвети в интернет.

(2) На страницата по ал. 1 се публикуват всички документи и материали за дейността на съвета, включително:

1. актът за създаване;

2. съставът на съвета;

3. протоколите от заседанията;

4. годишните отчети за работата на съвета.

 

Заключителни разпоредби

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 21 от Закона за администрацията във връзка с § 1, т. 1 от Постановление № 192 на Министерския съвет от 2009 г. (ДВ, бр. 64 от 2009 г.).

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 115 ОТ 10 ЮНИ 2010 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА ДЕЙНОСТТА НА СЪВЕТА ЗА АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 283 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г.

(ОБН. - ДВ, БР. 46 ОТ 2010 Г., В СИЛА ОТ 18.06.2010 Г.)

§ 2. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

 

Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив