Обн. ДВ. бр.97 от 8 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.46 от 18 Юни 2010г.
(2) Основната задача на съвета е да координира правителствената политика за осъществяване на общото ръководство на държавната администрация.
(2) Членове на съвета са заместник-министър на финансите, на регионалното развитие и благоустройството, на правосъдието, на земеделието и храните, на икономиката, енергетиката и туризма, на околната среда и водите, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на вътрешните работи, на отбраната, на външните работи, на здравеопазването, на образованието, младежта и науката, на културата и на физическото възпитание и спорта.
(2) Участието на членовете в дейността на съвета е лично. При обективна невъзможност да участват в заседанията на съвета членовете му се представляват от изрично упълномощени от тях служители на съответното министерство.
(3) При неучастие на член на съвета в повече от две поредни заседания без уважителни причини, както и при констатирана трайна невъзможност за участие в заседанията председателят на съвета отправя писмено предложение до съответния министър за определяне на друг представител.
(4) Промяна в поименния състав на съвета се извършва въз основа на писмено уведомление от съответния министър до председателя на съвета.
1. представлява съвета;
2. насрочва заседанията, определя дневния ред и ръководи заседанията на съвета;
3. контролира изпълнението на решенията на съвета.
(2) При отсъствие на председателя неговите функции се изпълняват от заместник-председателя.
(2) Заседанията на съвета са открити.
(3) Съветът може да реши да проведе закрито заседание въз основа на мотивирано предложение на председателя.
(2) Извънредни заседания се провеждат по инициатива на председателя, по искане на заместник-председателя или на всеки един от членовете на съвета.
(2) Материалите и дневният ред за извънредните заседания се изпращат на членовете не по-късно от 2 дни преди датата на заседанието.
(2) В случай че поради обективни причини титулярят не може да вземе участие в заседанието на съвета, той може да изпрати писмено становище по въпросите, включени в дневния ред. Председателят на съвета представя получените писмени становища в заседанието.
(2) Съветът в изключителни случаи може да вземе решение и неприсъствено чрез протокол, подписан от всички членове. Ако някой от членовете поиска мотивирано въпросът да се обсъди от съвета, той се включва в дневния ред за следващото заседание.
(3) Решенията се приемат с явно гласуване и с мнозинство повече от половината от присъстващите членове.
(2) Секретариатът на съвета:
1. осигурява дейността на съвета в информационно, аналитично, административно и техническо отношение;
2. подпомага дейността на съвета, като изследва добрите практики и изготвя анализи и експертни предложения, свързани с организационното състояние, функциите и координацията в дейността на администрациите в системата на изпълнителната власт, както и за промени в нормативните актове, свързани с длъжностите, длъжностните разписания и длъжностните характеристики, подбора и статута на служителите, със системата за заплащане и социални придобивки в държавната администрация;
3. публикува необходимата информация за дейността на съвета на портала за консултативните съвети;
4. осигурява оперативното взаимодействие на съвета с административните структури на изпълнителната власт и други организации;
5. организира подготовката и провеждането на заседанията на съвета;
6. изготвя протоколите от заседанията на съвета;
7. води отчет за изпълнението на решенията на съвета;
8. организира и координира изпълнението на решенията на съвета и необходимия обмен на информация между заинтересуваните страни;
9. подпомага председателя на съвета в неговата работа;
10. подготвя годишния отчет за дейността на съвета;
11. изпълнява и други задачи, възложени от председателя на съвета.
(3) Секретарят на съвета организира, координира и контролира подготовката и провеждането на заседанията му и съхранява документацията на съвета.
(2) Председателят на съвета може да кани за участие в заседанието организации и лица по своя инициатива или по тяхна заявка, когато те са изпратили до секретариата становище по точка от дневния ред на заседанието не по-късно от 3 работни дни преди датата на провеждането му.
(3) Лицата по ал. 2 могат да вземат участие в дискусиите по точките от дневния ред, за които са представили становище.
(4) Получените писмени становища, мнения и предложения от организации и лица, които не са заявили участие в заседанието, се обобщават от секретариата.
(5) Председателят на съвета представя накратко получените становища, мнения и предложения по ал. 4 по време на заседанието, ако те са свързани с обсъжданите въпроси.
(2) Секретарят на съвета изготвя протокол в срок до 3 работни дни след провеждане на заседанието, в който се отразяват взетите решения. Към протокола се прилагат документите, разгледани на заседанието.
(3) Протоколът се утвърждава от председателя.
(4) Протоколът се публикува на портала на консултативните съвети.
(5) Архивът на съвета е публичен при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация.
(2) При неизпълнение на решение в съвета се обсъжда доклад относно причините за неизпълнението, подготвен от отговорника за изпълнението му.
(2) На страницата по ал. 1 се публикуват всички документи и материали за дейността на съвета, включително:
1. актът за създаване;
2. съставът на съвета;
3. протоколите от заседанията;
4. годишните отчети за работата на съвета.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 115 ОТ 10 ЮНИ 2010 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА ДЕЙНОСТТА НА СЪВЕТА ЗА АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 283 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г.
§ 2. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".