Почти 40% от уебсайтовете за онлайн пазаруване разчитат на манипулативни практики, за да се възползват от уязвимостите на потребителите или да ги подмамят - това е изводът от направените проверки в 148 от общо 399 онлайн магазина за търговия на дребно, съобщи Европейската комисия.
Проверката е извършена в държавите от мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите. Тя включва 23 страни-членки на ЕС, сред които и България), а също така Исландия и Норвегия.
Проверени са онлайн магазини, които продават стоки, вариращи от текстил до електронни уреди. Установено е, че 42 уебсайта са използвали фалшиви таймери за броене със срокове за закупуване на конкретни продукти, 54 са насочили потребителите към определен избор - от абонаменти до по-скъпи продукти или възможности за доставка. 70 уебсайта са скрили важна информация или са я направили не толкова видима за потребителите. Това е например информация, свързана с разходите за доставка, състава на продуктите или наличието на по-евтин вариант.