Със сто лева ще поскъпнат шофьорските курсове от лятото. Това прогнозира председателят на Съюза преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. В момента цената за обучението варира между 600 и
700 лева. Според инструкторите причина за новото повишение е влизането в сила на новите методи на обучение, одобрени от Министерството на транспорта, съобщи Дарик радио.
След два месеца влиза в сила Наредба 37. Според нея кандидат – шофьорите трябва да полагат повече часове за подготовка, които включват и шофиране по магистрала. Това според Йонко Иванов е причината
за по-високата такса. С влизането в сила на промените на пътя ще излизат хора, които действително могат да управляват автомобила по нов, съвременен начин, каза Иванов.
Наредбата предвижда и изграждането на нови учебни центрове във всички градове в страната. Залите ще предлагат изцяло електронно обучение, обясни Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за
квалификация на автомобилистите в България. Във всички областни центрове в страната функционират такива учебни центрове. Те предоставят високо ниво на преподаване, като се използват съвременни
учебно-технически средства, обясни Геогриев.
Според Йонко Иванов повече от 35 на сто от инструкторите у нас са нелегални. Преподавателите са категорични, че новите правила ще извадят на светло така наречените "тротоарни инструктори" и ще
повишат безопасността по пътищата.
Смъртността при шофьорите от 18 до 24 години е два пъти и половина по-голяма, в сравнение с по-възрастните шофьори. Всички случаи с излизане от пътя и блъскане в дървета са резултат от уменията на
водача. Това каза от своя страна днес Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената консултативна комисия по безопасност на пътя, цитиран от Агенция "Фокус".
Скоростта е основният фактор, важни са уменията и познаването на опасностите. Когато говорим за младите - може би родителите, които искат децата им да вземат книжка по-лесно, са повече от тези, които
искат детето да се научи. Ходатайстването за книжка е криворазбрана родителска грижа, заключи той.
Във връзка с предложението на Съюза на българските автомобилисти (СБА) да поеме изпитите на шофьорите, отправено към транспортното министерство миналата година, Емил Панчев, главен секретар на съюза
каза, че ако се наложи, съюзът ще се откаже от обучението на кандидат-шофьорите, за да няма конфликт на интереси.