Като се има предвид репутацията на Apple – компания, известна с иновативността си, някои инвеститори са доста изненадани да научат, че тя не харчи толкова много за това. Технологичният гигант дори не сред 15-те компании, които изразходват най-много средства за изследвания и развойна дейност, коментира "Ю Ес Ей Тудей".
Основаната от Стив Джобс фирма в момента харчи повече разходи за административно-управленския си персонал, включително и за реклама, отколкото за иновации.
Няма съмнение, че тя успяава да очарова както купувачи, така и инвеститори. Мобилните устройства на Apple станаха не само изключително полулярни, но вече могат да се намерят и навсякъде. Много хора, които никога не са били на "ти" с технологията, вече притежават някакво устройство с марката Apple. Същевременно компанията се превърна в неоспорима корпоративна сила, като освен това е и най-скъпата фирма в света.
Въпреки че Apple е толкова успешна технологична компания, тя дори не е сред петнадесетте, които харчат най-много за научна и развойна дейност.
Челната тройка в тази класация се съставлява от компютърния гигант Microsoft – 9,4 млрд. долара, фармацевтичната компания Pfizer – 8,4 млрд. долара и производителя на микропроцесори Intel – 8,4 млрд. долара. Фармацевтичните корпорации Merck и Johnson&Johnson са съответно на четвърто и пето място. Първата дава 8,4 млрд., а втората 7,5 млрд. долара за развойна дейност.
Тези компании са следвани от технологичния гигант IMB с 6,3 млрд. долара, която сума го нарежда на шеста позиция. Производителят на електроника Cisco Systems с 5,6 млрд. долара е седми, а интернет търсачката Google с 5,2 млрд. долара е осма по дадени разходи за иновации. Последните две места в списъка на десетте заемат фармацевтичният производител Eli Lilly благодарение на 5-те млрд. долара, които изразходва за нови разработки, и компютърният гигант Oracle с 4,4 млрд. долара.
Apple е на далечното 18-то място, като изразходва за иновации и развитие на технологията 2,6 млрд. долара. Като процент от брутния доход на компанията в размер на 127,8 млрд. долара тези разходи представляват около 2%. Същевременно компанията харчи най-много средства за маркетингови и административни разходи, в които на-вече преобладават плащания за реклама и заплати на висшестоящите. За 2011 г. технологичният гигант е дал 8,3 млрд. долара или 6,5% от брутния си доход за този вид разходи.
Фактът, че корпорацията си позволява да харчи по-малко за развойна дейност и същевременно да слага високи цени на продуктите си е причина за натрупването на 85 млрд. долара под формата на парични средства и активи. Конкуренцията в сектора с времето обикновено изяжда този марж от печалбата, но все още това не се наблюдава при Apple. Само времето ще покаже дали компаниите, които изразходват по-големи суми за развойна дейност, ще успеят да създадат продукти, с които да надминат производителя на смартфони.