Apple харчи най-много за реклама

21.03.2012 | 11:28
по статията работи: Петя Бързилска
Компанията е на 18-то място по разходи за развойна дейност
Apple харчи най-много за реклама
Снимка: Econ.bg

Като се има предвид репутацията на Apple – компания, известна с иновативността си, някои инвеститори са доста изненадани да научат, че тя не харчи толкова много за това. Технологичният гигант дори не сред 15-те компании, които изразходват най-много средства за изследвания и развойна дейност, коментира "Ю Ес Ей Тудей".

Основаната от Стив Джобс фирма в момента харчи повече разходи за административно-управленския си персонал, включително и за реклама, отколкото за иновации.

Няма съмнение, че тя успяава да очарова както купувачи, така и инвеститори. Мобилните устройства на Apple станаха не само изключително полулярни, но вече могат да се намерят и навсякъде. Много хора, които никога не са били на "ти" с технологията, вече притежават някакво устройство с марката Apple. Същевременно компанията се превърна в неоспорима корпоративна сила, като освен това е и най-скъпата фирма в света.

Въпреки че Apple е толкова успешна технологична компания, тя дори не е сред петнадесетте, които харчат най-много за научна и развойна дейност.

Челната тройка в тази класация се съставлява от компютърния гигант Microsoft – 9,4 млрд. долара, фармацевтичната компания Pfizer – 8,4 млрд. долара и производителя на микропроцесори Intel – 8,4 млрд. долара. Фармацевтичните корпорации Merck и Johnson&Johnson са съответно на четвърто и пето място. Първата дава 8,4 млрд., а втората 7,5 млрд. долара за развойна дейност.

Тези компании са следвани от технологичния гигант IMB с 6,3 млрд. долара, която сума го нарежда на шеста позиция. Производителят на електроника Cisco Systems с 5,6 млрд. долара е седми, а интернет търсачката Google с 5,2 млрд. долара е осма по дадени разходи за иновации. Последните две места в списъка на десетте заемат фармацевтичният производител Eli Lilly благодарение на 5-те млрд. долара, които изразходва за нови разработки, и компютърният гигант Oracle с 4,4 млрд. долара.

Apple е на далечното 18-то място, като изразходва за иновации и развитие на технологията 2,6 млрд. долара. Като процент от брутния доход на компанията в размер на 127,8 млрд. долара тези разходи представляват около 2%. Същевременно компанията харчи най-много средства за маркетингови и административни разходи, в които на-вече преобладават плащания за реклама и заплати на висшестоящите. За 2011 г. технологичният гигант е дал 8,3 млрд. долара или 6,5% от брутния си доход за този вид разходи.

Фактът, че корпорацията си позволява да харчи по-малко за развойна дейност и същевременно да слага високи цени на продуктите си е причина за натрупването на 85 млрд. долара под формата на парични средства и активи. Конкуренцията в сектора с времето обикновено изяжда този марж от печалбата, но все още това не се наблюдава при Apple. Само времето ще покаже дали компаниите, които изразходват по-големи суми за развойна дейност, ще успеят да създадат продукти, с които да надминат производителя на смартфони.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...