Хората променят храненето си от година на година под влиянието на модните тенденции. Причината за това е добре развитият маркетинг, обясняват от сайта за здравословен начин на живот Fit&Well.
Експертите по маркетинг следят тенденциите в храненето, за да могат да предложат на консуматорите нещо, което да бъде в крак с настроенията на пазара, както и да носи усещането за ново и/или подобрено потребителско изживяване.
В тази връзка между 19 и 21 ноември във Франкфурт се проведе панаирът Food Ingredients Europe, на който компанията за пазарни проучвания Innova Market Insights представи в свой доклад топ 10 на тенденциите в здравословното хранене през 2014 година.
Според анализа през следващата година ще има възраждане в търсенето на "традиционни" зеленчуци като пащърнак, артишок, къдраво зеле и козя брада. От Innova също така предсказват изкопаването на още и още древни зърнени култури като фрике и чиа.
Като че ли любителите на екологичния и здравословен начин на живот започнаха да се насищат на киноа, спелта и камут, затова на търговците със здраве от природата наистина ще им се наложи да бръкнат доста по-дълбоко в ръкава с екзотичните аса, за да поддържат клиентския интерес на желаното от комерсиална гледна точка ниво.
Други четири от топ 10-те тренда са кръстени по следния оригинален начин: възход на хибридите, протеинов хоризонт, нови стелт стратегии и алтернативни алтернативи. Зад първото кодово наименование се крие тенденцията към все по-отривиста иновация при преработените храни, нестандартни комбинации от аромати, вкусове и въобще - всичко, което доскоро беше абсурдно, но новооткритите влечения към молекулярната гастрономия направиха социално приемливо.
Може да прочетете класацията от проучването за здравословното хранене в пълния ѝ вид във Fit&Well.