България е сред страните с уникално културно и историческо наследство и това е предимство, от което страната ни е добре да се възползва. Това заяви доц. д-р Соня Алексиева по време на петото поред
издание на Eventex Seminar, което се провежда на 6 и 7 февруари в Интер експо център. Econ.bg е златен медиен партньор на събитието, на което се дискутират новите тенденции в събитийния
бранш.
Винаги има какво да се желае в развитието т.нар. MICE туризъм (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions - става дума за организиране на срещи, конгреси и изложби - бел. авт.), смята доц.
Алексиева.
Според нея един от начините да се увеличат този вид събития е като се използват националните и международните туристически борси и семинари. По този начин може да се популяризират не само
културните и историческите забележителности на България, но и да бъдат представени много от продуктите от хранителната индустрия и на винарските изби в страната, които набират изключителна
популярност навсякъде по света.
MICE индустрията според доц. Алексиева цели да използва интегрираните маркетингови комуникации за организиране, промотиране и реализиране на различни специални събития. По този начин туризмът може
да бъде подпомогнат от сувенирната индустрия. Като добри практики за развитието на туризма у нас доц. Алексиева посочи макетите от проекта “България на длан” на режисьора Съни Сънински, които
рекламират успешно различни туристически места от страната.
Добър пример е и новият електронен календар за туристически събития на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, който
генерира по 10 хиляди посещения дневно. Успешна практика е и Десетилетието на българското кино, което представя 34 от най-успешните български игрални филми, както и инициативата "Ден на София",
ретро трамваят в София и много други.
Доц. Алексиева не пропусна да спомене и развитието на голф туризма в страната, като подчерта, че страната ни има амбицията и е на път да се нареди сред водещите в развитието на този туризъм. За
значението на този специфичен туризъм говорят данните, че един масов турист харчи средно дневно по 50 лв. през почивката си, докато голф туристът харчи средно по 90 лв. дневно.
Предизвикателствата пред развитието на MICE туризма се запазват константни през последните години. Все още нямаме уредена инфраструктура към по-слабо населените места, които обаче се радват на
значението си като популярни туристически дестинации. Важен фактор е и това, че няма достатъчно директни полети към страната ни, както и слаборазвитата ресторантьорска и търговска дейност.
Доц. Алексиева акцентира върху това, че когато става дума за туризъм, не са важни само финансовите средства, нужни са и добри идеи. Проблемите винаги изпъкват в детайлите, допълни експертът и
посочи, че най-важни са жестовете, бонусите, усмивките и дискретността.