Едно от лицата на кризата, освен всички негативи, е възможността да изпъкнете сред компаниите в бранша, в който се развивате. Възможност да се откроите сред конкурентите си са организираните от вас
събития - вътрешни или външни корпоративни мероприятия, които всяка компания организира по различен повод през годината.
Добри примери за организацията на подобни събития показаха от Vivacom по време на петото поред издание на Eventex Seminar, което се провежда днес и утре (6 и 7 февруари) в Интер
експо център. Econ.bg е златен медиен партньор на събитието, на което се дискутират новите тенденции всъбитийния бранш.
Вътрешни събития - как да мотивираме служителите си
През последните три години компанията организира вътрешен конкурс, който нарича “Големите пет”. Става дума за избиране на служители, които се открояват сред колегите си с професионалните си
качества. Събитието протича на няколко етапа и ангажира всеки, работещ в компанията, в една позитивна надпревара.
Всеки служител номинира по петима души в шест категории - динамичност, вдъхновение, ефективност, иновативност, честност и една, обедняваща всички тези качества. След преминаване през няколко
състезателни кръга, най-добрите и спечелилите симпатиите на колегите си биват отличени. Наградата е брандиране на работните им места.
Най-хубавото в подобен тип кампании е, че чрез тях се заражда вътрешен колорит на компанията, който става част от нейната митология.
Освен вътрешните награди, се организират и месечни конкурси като Key People Club, Top Sales Club, Top Performers Club и други.
Външни събития - как да създадем позитивен шум за компанията си
Има редица начини това да стане. Всяка голяма компания организира пресконференции и продуктови презентации, представяне на нови услуги, статегически пресконференции - които са по-редки, но винаги
са с участието на мениджърското ядро, културни събития, спортни мероприятия и други.
Едно от предизвикателствата при организацията на подобен тип събития е намирането на правилната локация, която да събере на едно място хората, които сте поканили. Разбира се, има и други дребни
детайли, чието правилно решение е от съществено значение за доброто впечатление в подобни случаи.
Такива са използването на преводачи, гостите, които сте поканили като лектори, осветлението, музикалното оформление, брандингът, дори и сценарият, използването на определен стил, както и
кетърингът.