Една година след като се отказа от индивидуалните клиенти и заложи само на груповото животозастраховане, "Дженерали България" даде заявка за връщане на този сегмент.
Припомняме, приблизително по същото време през 2012-та застрахователният сайт Insmarket.bg информира, че животозастрахователното дружество в холдинга е решило да не предлага вече индивидуални застраховки, а да се концентрира само върху груповото животозастраховане.
Тогава Ивайло Йосифов, главен изпълнителен директор на холдинга, обеща животозастрахователното дружество „да се фокусира върху предлагането на най-добрите иновативни, професионални и комплексни услуги за нашите корпоративни клиенти и малки и средни предприятия“. "Започваме да развиваме нови продукти и услуги за този сегмент, базирани на най-добрите практики, взаимствани от „Дженерали Груп“, лидер в животозастраховането в Европа“, каза още Йосифов тогава.
Сключените индивидуални застрахователни договори и всички бъдещи плащания по тях останаха като ангажимент за обслужване от страна на дружеството.
Новината бе окачествена като повече от изненада за пазара и прецедент в новата българска застрахователна история.
Очевидно поставените цели през изминалия 12-месечен период оттогава до днес са се променили – дали само поради вътрешни причини (например, създаване на атрактивни продукти), или и поради външни обстоятелства (узряване на ритейл пазара), но днес дружеството отново има желание да се върне в индивидуалните застраховки „Живот“. „Компанията надгражда стратегията си, като предприема нов подход в сегмента на индивидуалното животозастраховане, с цел да предложи едни от най-добрите продукти в България“ - това се казва в съобщение, изпратено от дружеството до Insmarket.bg.Стратегията за развитие на този сегмент включва „стабилен растеж, непрекъснато подобряване на качеството на продуктите и обслужването на клиентите“.
Според Ивайло Йосифов, в момента компанията е в състояние да заяви позиция в сегмента на индивидуалното животозастраховане. От българския холдинг уверяват, че през последната година е работено върху индивидуалните животозастрахователни предложения към клиентите и подчертават, че опитът е почерпен от компанията-майка – Generali Group.
Явно свиването на премийните приходи и пазарното присъствие на компанията са провокирали нейните мениджъри да обявят смяна на курса и отново връщане към индивидуалното животозастраховане. Защото докато "Дженерали" се бяха фокусирали само върху корпоративни продукти, почти всички други застрахователи успяха да разширят портфолиото си с нови клиенти и да увеличат приходите и печалбите си.
Повече за застрахователното дружество "Дженерали"и финансовите резултати на компанията за 2012 г. може да прочетете на Insmarket.bg.