Онлайн пазаруването в България бележи стабилен ръст през 2016 г., показва проучване на Visa

06.12.2016 | 12:50
по статията работи: econ.bg
Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки - 64%
Онлайн пазаруването в България бележи стабилен ръст през 2016 г., показва проучване на Visa
Снимка: под лиценза на creative commons

Четиридесет процента от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец, показва ново проучване на Visa. В сравнение с 2015 г.това е стабилен ръст от 7%, като българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания и да повишават своето довериев този тип разплащания. 

Нещо повече, близо 20% от анкетираните биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания – това се дължи на промяна в потребителските навициуспоредно с по-широкото приемане на електронните разплащания.

„Онлайн пазаруването се очаква да нарасне през празничния период със 7% спрямо същия период на миналата година. Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници – 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%), почивки (40%) и книги (21%). От резултатите става ясно, че има някои категории продукти и услуги, за които българите предпочитат да плащат само онлайн - почивки (26%), самолетни билети (22%), ваучери за козметични продукти (17%) и битови услуги (16%).

Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%), други международни онлайн магазини (15%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (62%), богатият избор на категории продукти (62%), наличието на сертифицираща система (43%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (34%).

Изследването открива спад от близо 2% в популярността на наложения платеж, койтовече е предпочитан от само 38% от респондентите. Други 22% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, 8% - с кредитна карта, а 8% използват платформи за електронни разплащания. Това, което потребителите разпознават като предимства на онлайн разплащанията, е, че те са удобни (100%), пестят време (99%), лесни са (99%), не е необходимо физическо присъствие при търговеца на дребно (98%), могат да бъдат осъществени навсякъде, по всяко време (97%) и правят личните финанси лесни за проследяване (90%).

Въпреки че електронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18-35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно, разликата с потребителите на възраст 36-55 е много малка – 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец. По-младите българи предпочитат да плащат онлайн за дрехи и обувки (69%), технологични продукти (41%) и детски продукти (19%), за разлика от хората над 36 години, които харчат онлайн най-вече за почивка ( 42%), книги (25%), стоки (15%) и самолетни билети (18%).

През 2016 г. 43% от анкетираните мъже и39% от анкетираните жениправят онлайн разплащания по няколко пъти на месец. Най-често българките пазаруват облекло (67%), книги (22%), козметични продукти (18%) и детски продукти (18%), докато българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн технологични продукти (75%), ваканции ( 46%), билети за концерти (21%) и самолетни билети (21%). 

Онлайн пазаруването се практикува от милиони Visaкартодържатели всеки ден. Широката подкрепа от страна на търговците на дребно, банките и финансови институции, заедно с потребителския апетит за по-бързо, по-удобно и сигурно пазаруване, е двигателят зад този подем в електронната търговия.

Проучването за практиките на пазаруване на стоки и услуги онлайн е изготвено от агенция за пазарни проучвания Ноема по поръчка на Visa Европа. То представлява представително количествено изследване, проведено в 10-те най-големи градове в страната – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Велико Търново, Добрич, Шумен и Сливен, и изследва население на възраст 18-55 години, пазарували стоки и услуги онлайн през последните три месеца.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...