Най-голям ръст в потреблението сред всички медии в Европа отчита онлайн браншът, който регистрира 19% ръст през миналата 2012 г. Това стана ясно по време на конференцията IAB Форум България 2013 г., на която групата "3бей.бг", част от която е Econ.bg, е сребърен медиен партньор. "3бей.бг" е член на IAB.
Оказва се, че в Централна и Източна Европа седмичното потребление на интернет е най-голямо - средно по 16.1 часа. В Северна и в Южна Европа ползват интернет средно по 14.8 часа. Най-малко хората браузват в Мрежата в Западна Европа - по 14 часа, показват данните за миналата година.
Като част от общите тенденции беше посочена и връзката между развитието на икономиката и развитието на онлайн рекламата. В Европа очевидно все още тегне сянката на рецесията, тъй като в европейските страни се отпускат най-малко пари за реклама. Точно обратната тенденция се наблюдава в развиващите се страни от Южна Америка и Азия, коментираха експерти по време на форума.
Обща тенденция за интернет пазара е, че онлайн медиите все повече се налагат. Все повече хора гледат телевизия (75%), слушат радио (67%) и четат вестници (91%) през интернет.
Друга тенденция е, че се използват все повече устройства за достъп до интернет - смартфони и таблети. 50.9 млн. души са ползвателите на таблети в Европа, а 37% от потребителите използват повече от едно устройство за достъп до интернет. В повечето случаи се използват компютър и смартфон.
Интересен факт е, че 48% от хората са онлайн и докато гледат телевизия. За тази тенденденция принос имат най-вече социалните мрежи като Facebook и Twitter, които дават възможност на хората да се включат интерактивно в предаванията по телевизиите или радиата.
188 млрд. евро са похарчени онлайн в Европа само за последните шест месеца. Това прави средно по 544 евро на човек. За 13.51% от европейските потребители интернет оказва важно значение при избора им на определена стока или услуга. 96% от хората се допитват онлайн преди да направят покупка.
Що се отнася до България, за последните шест месеца един интернет потребител е направил средно 9.3 покупки за общо 117 евро. 51% от българските потребители се допитват до световната мрежа, когато се двоумят за определен продукт или услуга.
Все още много българи използват интернет, основно за да поддържат връзка с роднините и приятелите си - 72%, а за 37% от тях интернет помага да управляват здравето си.
В България седмичното медия потребление е 98% телевизия, 52% - вестници, 49% - радио, 48% - интернет, и 26% - списания. Най-много време обаче българите прекарват в интернет - по 16 часа седмично, а това е повече от времето, което прекарват средно европейците в мрежата.
Друга ясна тенденция в България е използването на интернет и телевизия едновременно - общо 36% при мъжете и 38% при жените. В Европа 31% от потребителите използват едновременно двете медии. Само 19% от българите използват повече от едно устройство за достъп до интернет, докато в Европа този дял е 37 на сто.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!