Бум на онлайн рекламата у нас 6

05.03.2013 | 15:20
по статията работи: Елица Елефтерова
Пазарът се диверсифицира. 45,5 млн. лв. са приходите от интернет реклама през 2012 г., ръстът е над 25%
Бум на онлайн рекламата у нас

В България приходите от интернет реклама през 2012 година са в размер на 45.5 млн. лв. Най-значителен принос за това има дисплей (банер) рекламата. За последната една година този тип реклама заема 88% от общия дял.

Данните бяха представени по време на конференцията IAB Форум България 2013, на която групата "3бей.бг", част от която е Econ.bg, е сребърен медиен партньор. "3бей.бг" е член на IAB.

Обемът на дисплей рекламата възлиза на близо 40 млн. лв. Следващата по интерес реклама е тази на “клик” (PPC - pay-per-click) - тя заема 6% от общия дял.

В брутен обем продажбата на онлайн рекламата бележи внушителен ръст в размер на 25.1% спрямо 2011 година. През 2012 година е отчетено увеличение във всички видове онлайн реклама. Приходите от банерна реклама са най-значителни, а в категорията други (тук спада е-mail маркетингът) се увеличават почти двойно - 88%, което е показател за това, че пазарът на онлайн реклама в страната вече започва да се диверсифицира.

Общите брутни приходи от интернет реклама се увеличават с над 9 млн. лв. от 2011 до края на 2012 г. От тях около 8 млн. лв. са от дисплей реклама, след нея се нарежда рекламата “на клик” с прираст от 80 хил. лв, а трети са приходите от реклама в обяви и справочници - 40 хил. лв.

Шест пъти се увеличават приходите от мобилна дисплей реклама - от 85 179 лв. за 2011 г. до 578 940 лв. за 2012 г. През 2012 г. този вид реклама, който все още е слабо разпространен у нас, е съставлявал 3% от дисплей рекламата.

Приходите от видео дисплей рекламата се увеличават по-бавно - от 644 146 лв. през 2011 г. на 717 848 лв. за 2012 г.

Оказва се, че развлекателната индустрия е била най-големият рекламодател през изминалата 2012 година. Тя има дял от почти 16% в приходите от интернет реклама. На второ място се нареждат потребителските стоки с дял от 15% и обем от 6.7 млн. лв. Най-рекламирани са хранителните стоки, козметиката и лекарствата. Следващата най-рекламирана индустрия са финансовите услуги, които заемат дял от 12% и обем от 5.5 млн. лв.

Снимки от днешната конференция може да разгледате тук.

Топ 10 на рекламодателите в интернет (по разходи за реклама) в България през 2012 г.

1. Bet-at-Home
2. "Азимут софтуер"
3. "Мтел"
4. Kraft Foods
5. Банка ДСК
6. "Райфайзенбанк (България)"
7. General Motors Southeast Europe
8. "Космо България" ("Глобул")
9. Coca-Cola България
10. Fashion Days

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...