Google вдига цените на мобилната реклама

07.02.2013 | 10:55
по статията работи: Георги Георгиев
Интернет гигантът разширява възможностите си за мобилно рекламиране през услугата AdWords
Google вдига цените на мобилната реклама

Щатската онлайн компания Goolge съобщи, че ще изисква от сегашните си рекламодатели, които използват онлайн системата за реклама AdWords, да заплащат за рекламите, които излизат върху част от мобилните устройства.

На първо време от мярката ще бъдат засегнати потребителите на таблети, пише щатското бизнес издание „Уолстрийт джърнъл“. Инициативата носи името „enhanced campaigns“ (букв. подобрени кампании).

Директната полза от нея ще бъде, че близо един милион рекламодатели на Google ще могат да таргетират по-добре потенциалните си клиенти. Подобреният AdWords ще им позволи да контролират точно колко да плащат, за да показват рекламите си на хора с мобилни устройства, които са позволили на Google да следи местоположението им в даден момент и устройството, което ползват.

От услугата ще могат да се възползват например магазини, които предлагат намаления в даден момент от деня. В този момент те ще могат да настроят AdWords така, че рекламата за намалението да се появява на мобилните устройства на всички потребители, които се намират в радиус от няколкостотин метра от магазина.

Ходът е част от опитите на Goolge да повиши цените, които в момента рекламодателите плащат за реклама през мобилни устройства. По този начин гигантът, стоящ зад най-популярната интернет търсачка, цели да вдигне приходите си в момент, в който цените на мобилната реклама заплашват да ударят историческо дъно, коментират мениджъри, работещи в областта на рекламата.

Те добавят, че тенденцията в момента е все повече хора да използват търсачката на Google през мобилните си устройства. Наред с това софтуерният гигант обяви, че ще изисква от рекламодателите да плащат за рекламите върху таблетите, дори ако последните искат да достигнат само до аудиторията, използваща стандартните персонални компютри.

Очаква се въвеждането на новите функционалности да се състои до средата на тази година, съобщават от Google в блога си. Базираният в Маунтин Вю, Калифорния, технологичен гигант генерира приходи над 40 млрд. долара годишно от услугата AdWords – функция, която позволява на рекламодателите автоматично да позиционират рекламите си при потребителско търсене, имащо отношение към техните продукти.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...