Очакват ни съществени промени в начина на превозване на стоки

10.10.2012 | 14:33
по статията работи: Петя Бързилска
Железопътният транспорт, от гледна точка на цена и екологичност, е с предимство при избора на транспорт за средни разстояния
Очакват ни съществени промени в начина на превозване на стоки
Снимка: Sxc.hu
Прикачени документи

Според последния доклад на Colliers за логистичния сектор на Европа, Средния Изток и Африка (Europe, the Middle East and Africа - EMEA), очакваният засилен икономическият растеж в Източна Европа през следващото десетилетие и целите за опазване на околната среда, поставени от ЕС ще доведат до съществени промени в пазара на логистични имоти и ще оказват натиск за развитие на инфраструктурата на региона.

Проучването също анализира очакваното развитие на различните видове транспорт (сухопътен, железопътен, морски и въздушен) през предстоящите десет години.

"Създаването на модерна сухопътна и железопътна мрежа в Източна Европа е от съществено значение за реализирането на икономическия потенциал на региона", заяви Карел Странски, Директор корпоративни решения EMEA в Colliers International.

"В момента, поради отсъствието на подходяща интер-модална инфраструктура, с изключение на основното пристанище и дистрибуционни центрове на Европа, железопътният транспорт не може ефективно да се конкурира със сухопътния. Сухопътният е много по-широко разпространен и дава много по-гъвкави и предвидими решения за цяла Европа. Едновременно с това, все по-големите инвестиции в по-ефективни и екологични превозни средства, се очаква да забавят прехода към железопътен транспорт", каза още експертът.

По думите на Странски въпреки всичко, до колкото европейските законодателни инициативи и инвестиции в инфраструктурата са в подкрепа на железопътния транспорт, това може да е от ключово значение за развитието на логистиката в Европа в дългосрочен план. В Русия, където политиката на ЕС няма директно влияние, този вид транспорт ще бъде оставен на капризите на пазара, така че остава да следим развитието му. "Тази неяснота относно развитието на железопътния транспорт от Русия изглежда нелогична, на фона на това че този вид транспорт би трябвало да се превърне в очевидният избор за руските трансгранични товари", коментира още Странски.

Оссновните изводи от доклада  са:

  • Тъй като традиционно разпределението на БВП определя горещите локации за логистика, предвижданият икономически растеж в Централна и Източна Европа ще засили нуждата за промени в логистичната инфраструктура, която го обслужва.
  • Степента, в която определени държави в Централна и Източна Европа ще развият логистичния си пазар, ще зависи предимно от подобренията в сухопътната и железопътната инфраструктура, както и от конкурентния / законодателния натиск в посока на едната или другата форма на транспорт.
  • Изграждането на цялостна магистрална мрежа е приоритет за всички държави от Централна и Източна Европа. Причината е, че много от пътищата, които се използват в момента, нямат капацитет да поемат интензивния трафик на тежкотоварни автомобили, поради по-ниската им степен на товароносимост.
  • Преобладаващата част от планираните пътища, техните продължения, разширения и подобрения са фокусирани в Източна Европа, особено пътищата, свързващи Източна и Западна Европа. Тези подобрения ще бъдат от основно значение за потенциалното разрастване на дистрибуционните центрове на логистичните оператори в Централна и Източна Европа.
  • Въпреки, че в момента се разчита основно на сухопътен транспорт, като най-гъвкав и  рентабилен, ефективността на железопътният, от гледна точка на цена и екологичност, му дават предимство при избора на транспорт за средни разстояния (с възможност за комбиниране с други видове транспорт). Това се очаква да доведе до промени в начина на превозване на стоки в Европа.
  • Железопътният транспорт е по-рентабилен за дълги разстояния и по-подходящ при интермодални превози, тъй като осигурява най-добрата възможност за връзка между товарните пристанища и промишлените центрове.
  • Железопътния транспорт също може да се еликтрифицира сравнително лесно, което дава възможност за спестяване на въглеродни емисии и постигане на целите на политиката на ЕС в тази посока.
  • Въпреки че съживяването на железопътния транспорт отговаря в най-голяма степен на стриктните политики на ЕС, свързани с натовареност на трафика, замърсяване и въглеродни емисии, изграждането на железопътна мрежа не е лесна задача.
  • Ограничаването на железопътните превози само в един регион не е възможно, тъй като този тип превоз е най-ефективен за средни и дълги разстояния.  Затова трябва да се отделят значителни средства за инвестиции за железопътен транспорт, които да адресират дълготрайния му спад. В същото време , съществува и опасност средствата, заделени за железопътен транспорт да се насочат към високоскоростните пътнически превози, вместо към товарните.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...