Проучване за дигиталния начин на живот

10.10.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
"Любовната" история на Европа с потребителските технологии набира скорост

 

Ново проучване на Intel Corporation за дигиталния начин на живот в Европа разкрива, че Европа вече официално е зона на технофили. Потребителите млади и стари, мъже и жени, осъзнават важната роля на технологиите в живота си[1]. Три четвърти от европейците (75%) заявяват, че са радостни и са ентусиазирани от ускоряването на техническите иновации и промени. Най-комфортно се чувстват италианците с 83%, следвани от гражданите на Великобритания и Холандия – с по 81%.

Проучването показва степента, в която технологичните нововъведения оказват влияние на начина на живот на хората – начина, по който хората се забавляват и се радват на свободното си време, проучват нови начини да се образоват и да търсят романтични преживявания. Технологиите отговарят на основни човешки потребности. Те помагат на хората да общуват с повече хора, да участват в нормалните ритуали за изграждане на отношения и да имат по-голям избор и всичко това сред спокойствието и сигурността на собствената си среда.

Основни изводи от проучването:

  • Преди пет години, 15% от жителите на Европа не се доверяваха на никакви технологични продукти и ги избягваха. Цифрите са се свили до по-малко от половината днес (7%). Във Великобритания се наблюдава най-голям бум на развитието и приемането на технологиите през последните пет години – увеличение с 27%.
  • Сега европейците прекарват също толкова време да сърфират в интернет, колкото отделят да слушат музика и радио взети заедно (11 срещу 13.7 часа седмично). Италианците прекарват повече време в интернет, отколкото в гледане на телевизия (14 часа срещу 13 часа).
  • Повече от двама от всеки пет човека в Европа (43%) са уверени, че ако компютърът и дигиталните им технологии им бъдат отнети, техният живот ще се промени драстично – 54% от британците ще са най-засегнати.
  • Един от осем жители на Европа (12%) твърди, че не би могъл да оцелее без дигиталните и компютърните си технологии – 20% от британците отговарят по този начин, докато само 5% от италианците мислят така.
  • 28 милиона европейци (43%) ползват интернет, за да проучват медицинско състояние или здравословен проблем.
  • Когато става дума за романтика, един от шест (18%) европейци казва, че възможността да изпрати SMS или е-мейл го гара да се чувства по-уверен да направи първата крачка.
  • 44% от европейците използват интернет, когато си търсят работа. Холандците са най-склонни да използват интернет като средство за търсене на работа (57%) и са най-ентусиазирани на тема търсене в интернет (94%).

Марк Брейли, директор "Маркетинг" EMEA, Intel коментира проучването: "Проучването показва, че потребителите се чувстват все по-комфортно със скоростта на технологичните промени са стигнали до съвсем нова ера във възприемането на технологиите[2]. Те все повече ги приемат като част от ДНК на техния начин на живот и харесват ползите, които технологиите им предлагат в ежедневието."

Проучването "Intel Digital Lifestyle Report", изследва променящото се отношение на потребителите и приемането на технологиите и влиянието, което технологиите оказват върху ключови сфери на живота като забавлението, социалните контакти, самоусъвършенстването и любовта сред 6000 потребители в Европа, разделени по равно по пол и на възраст между 18 и 65 години.

Дом, дигитален дом

Проучването показва, че европейците сега притежават повече потребителски технологии от всякога. Мнозинството от европейските домове имат седем[3] от четиринадесетте основни технологични устройства или нововъведения и е все по-вероятно "технологичният хаос" да се превърне в проблем за европейските собственици на домове. В отговор на това, се появява нова "порода" домашни технологии, която размива линията между телевизията и персоналния компютър. РС-то за развлечение, или ‘E-PC’ ще предоставя централизиран, ефективен, елегантен и опростен център за всички потребности от аудиовизуално развлечение в дома – музика, филми, телевизия, интернет, email и снимки.

Домашното развлечение – по-пълното преживяване и по-големия избор превръщат оставането у дома в новото "излизане"

Продължаващите технологични нововъведения и тяхното възприемане влияят на начина, по който потребителите се наслаждават на развлечението в дома. Нарастването на богатството и разнообразието от домашни развлечения започва да влияе на начина, по който хората прекарват свободното си време. Чистото качество на дигиталните технологии означава, че потребителите сега могат да се забавляват и да персонализират кино изживяванията в домовете си.

  • В релултат на нарастващата популярност на домашното кино повече хора си стоят у дома – един от всеки четири (25%) посещава по-малко киносалоните. 31% от италианците казват, че излизат по-рядко, докато от французите 19% излизат по-рядко.
  • Хората над 50 годишна възраст във Франция прекарват близо четири часа седмично за компютърни игри. Като цяло, французите са най-ентусиазираните геймъри – 35% от хората се забавляват с РС или конзолни игри.
  • Всяка седмица, 36% от европейците използват чат – французите са най-запалените чатъри (46%). И 20% от испанците се наслаждават на блоговете – повече отколкото във всяка друга европейска страна.

Марк Брейли добавя: "Тъй като тенденциите в потреблението на домашното развлечение продължават да се променят, хората ще приемат компютрите за забавление като важен елемент, който им дава възможност да се наслаждават на развлечението – музика, филми, дигитални снимки и повече – когато поискат и в дома си."

Хората, които ходят на срещи имат съюзник

При проучването на ролята на технологиите за "играта на срещи", едно неочаквано разкритие за ползите от SMS-ите и е-мейлите показва, че един от шест европейци (18%) се чувстват по-уверени за направят първата крачка в отношенията си с потенциален нов партньор. В много случаи жените сега са по-уверени от мъжете – и холандките, и испанките са най-склонни да направят първата крачка (в Холандия: 18% срещу 10%, а в Испания 17% срещу 12%). Не само, че този начин е лесен, сигурен и по-деликатен, а и отказ, изпратен под формата на SMS или е-мейл, е по-малко жесток и по-малко очевиден удар върху гордостта.

  • В Швеция, 25% от анкетираните в проучването на Intel заявяват, че технологиите им помагат да се чувстват по-уверени. Мъжете в Швеция се чувстват по-склонни да направят следващата стъпка (31% срещу 20% от жените). Във Великобритания хората под 30 години се чувстват по-уверени да направят първата крачка чрез SMS или е-мейл, като 30% от тях твърдят, че тези технологии премахват фактора "страх." Само 9% от хората на възраст между 31 и 50 години и 5% от хората над 50-годишна възраст са съгласни с това твърдение.
  • Срещите по интернет са най-популярни в Германия и Италия, където 13% от хората с компютри са пробвали. Британците и холандците са най-срамежливи – само 7% са опитвали.
  • Два пъти повече мъже (14%) са опитвали срещи по интернет във Франция, в сравнение с жените, а от италианците 14% са пробвали.

Социалният живот става по-гъвкав и спонтанен

Социалният живот на средностатистическия европеец премина през големи промени, благодарение на новите методи за общуване. Нарастващата роля на технологиите дава възможност на хората да бъдат по-гъвкави при общуването си с приятели, да разширят мрежата от познати, да поддържат контакти с повече хора и да се справят с тези отношения по-лесно.

  • 75% от анкетираните в проучването на Intel заявяват, че технологиите са им позволили да бъдат по-спонтанни и гъвкави – често да пренасрочват срещите си с приятели в последната минута.
  • 67% от европейците чувстват, че знаят повече за това какво се случва в живота на приятелите им, благодарение на SMS-ите и е-мейлите, а 40% се чувстват по-малко самотни.
  • Има и някои недостатъци на новите методи за общуване – един от десет европейци (11%) казват, че вече не прекарват толкова време с добрите си приятели, заради размера на социалния си кръг. Една четвърт от шведите (25%) се оплакват от този ефект.

Технологиите помагат на хората да се обучават, да се развиват и да контролират живота си в по-голяма степен

Проучването на Intel разкрива и как хората се обръщат към технологиите, за да се обучават, развиват и да поемат контрола върху живота си. Технологиите продължават да засищат информационните нужди на потребителите и в свят, в който времето е от голямо значение, технологиите им предоставят възможности да изживяват непрекъснати забавления по-бързо и лесно от всякога.

  • Търсене на работа: 44% от европейците използват интернет, за да си търсят работа
  • Образованието на децата: 11.5 милиона (18%) европейци използват интернет, за да помагат при образованието на децата си
  • Образование: Близо една трета от европейците използват интернет, за да им помага при курсове и образование
  • Увеличаване на знанието / научаване на ново умение: 68% от европейците са ползвали интернет, за да увеличат знанията си, например да научат повече за нова страна, която планират да посетят
  • Здравни проучвания: 43% от европейците ползват интернет, за да проучват медицинско състояние, или здравословен проблем. 40% от германките използват мрежата, за да проучват медицинско състояние, в сравнение с 36% при мъжете. В Швеция 52% от жените използват интернет за тази цел, в сравнение с 40% при мъжете.
  • Проблеми: Интернет прави хората по-активни, когато се налага да се предприемат действия по проблеми като околоната среда, 32% от европейците използват мрежата за тази цел.

Важна част от живота на потребителите

Три четвърти от европейците казват, че технологиите обогатяват живота им, а един от всеки пет твърди, че технологиите му помагат да релаксира и да се откъсне от стреса на ежедневието. Близо 12.5 милиона от европейците вярват, че употребата на технологии им е помогнало да се определят като личности и те все повече преценяват другите хора по това дали използват технологии.

Хората "прегръщат" новите технологии във всеки аспект на живота си. Когато потребителите пращат SMS да направят уговорки в последната минута, изпращат е-мейли навсякъде по света, "свалят" музика на своите iPod, търсят из интернет да изберат място за ваканцията, натискат червения бутон на телевизорите си, извършват множество задачи чрез Wi-Fi мрежи и създават дигитални фотоалбуми, е трудно да си припомним как сме се справяли преди това. Във всички тези ситуации улеснение е ключовата дума, зашото, въпреки, че технологиите могат да донесак ползи, е важно че хората не стигат до момента, в който да се чудят дали технологиите им помагат да се справят с натовареното ежедневие, или го усложняват.

Марк Брейли добавя: "Както технологиите все повече се превръщат в естествена и важна част от живота на хората, така Intel е в центъра на разрастващия се дигитален начин на живот, като предоставя на хората възможности да се отдадат на своята страст към технологиите. След като се намираме в новата фаза от приемането на технологиите, в предизвикателство се превръща нуждата да ги обезпечим така, че да продължават да добавят стойност и да бъдат полезни за живота на хората."

За повече информация за дигиталния дом на Intel, моля посетете: www.intel.com/digitalhome

Метод на проучване

Проучването бе проведено и изготвено от Consumer Analysis Group Ltd.

Период на проучване: Проучването бе проведено през май и юни 2005 г.

Метод на интервюиране: Телефонни интервюта.

Страни

Великобритания

1002

16%

Франция

1019

17%

Италия

1012

17%

Швеция

504

8%

Испания

1027

17%

Германия

1005

17%

Холандия

506

8%

Общо

6075

100%

[1] Под технологии се визират компютри, интернет цифрова телевизия и радио, мобилни телефони, цифрови фотоапарати, DVD и CD плейъри, iPod, автомобилни сателитни системи за навигация.

[2] Под технологии се визират компютри, интернет цифрова телевизия и радио, мобилни телефони, цифрови фотоапарати, DVD и CD плейъри, iPod, автомобилни сателитни системи за навигация.

[3] Под технологии се визират компютри, интернет цифрова телевизия и радио, мобилни телефони, цифрови фотоапарати, DVD и CD плейъри, iPod, автомобилни сателитни системи за навигация.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...