На 14 януари 2010 г. компанията за маркетингови изследвания GfK представи резултатите от проучване на тема: "Спестявания и инвестиции в Централна и Източна Европа".
Основно в страните членки на Европейския съюз (ЕС) от Централна Европа, четири от всеки пет жители имат достъп до банкови услуги; в Югоизточна Европа същото важи за едва 50%. В Австрия почти всички на възраст над 15 години имат бизнес oтношения с финансова институция. В Централна и Източна Европа има значителни разлики между различните държави, казва Александър Цее, ръководител на екипа за финансови изследвания в групата GfK Централна и Източна Европа.
Основните акценти от изследването са следните:
- Да се пестят пари вече не е толкова лесно
- Най-важният критерий: Хората предпочитат надеждността пред риска
- Спестяването за "черни дни" и за децата все още е актуално
- Интересът към ценни книжа - невиждан досега спад
Резюме на изследването и файл с презентация на основните изводи от него ще откриете в прикачените файлове.