Световният пазар на сладкарски изделия ще достигне стойности в размер на 196 млрд. долара през следващите пет години, съобщава „Си Ен Би Си“, позовавайки се на проучване на Euromonitor.
Компанията прогнозира до 2018 г. продажбите на шоколад да надминат тези на всички останали сладкарски изделия изделия. Също така се очаква през тази година ръстът в продажбите на шоколад да е рекордно висок в сравнение с продажбите на захарни изделия и дъвки.
Франциско Редруело, главен анализатор в Euromonitor, твърди, че хората са склонни да отделят все повече пари за да си угаждат с висококачествен шоколад. Според него зад повишението в стойността на шоколада се крият редица фактори, в това число по-ясни маркетингови стратегии, изисквания за сертифициране, по-сложен процес на опаковане, положителните ефекти за здравето или просто по-голямо желание за угаждане.
Например, изискването да се използва 100% какао и неговият произход да бъде обозначен на опаковките, се оказа много успешно в привличането на потребители, тъй като сертифицираният шоколад често се счита за по-качествен от обикновения и поддържа по-висока цена.
Положителните ефекти за здравето на какаото също увеличават търсенето, особено в страни, където са много хората, страдащи от прекалена пълнота или диабет.
Според Euromonitor продажбите на шоколад в Северна Америка ще отбележат ръст от 8 на сто през следващите 5 години. САЩ е и най-големият пазар за продукта, като се очаква 15% от продажбите през 2018 г. да се извършват именно там.
В момента шоколадът заема 55% от сладкарския пазар, в сравнение с 31% за захарните изделия и 13% за дъвките.
Ръстът в продажбите на шоколад за следващите 5 години ще бъде в размер на 12 на сто, а тези на захарни изделия и дъвки съответно 8,5% и 10%, сочат още данните на Euromonitor.
Седем от десетте най-бързо растящи пазари на шоколадови изделия са в нововъзникващите икономики, като Бразилия, Индия и Китай са в топ 5. Възходът на средната класа в Китай означава, че повече хора търсят по-голямо разнообразие в хранителната си диета и поглеждат все по-често към шоколада. В Китай ръст в продажбите на дребно с 1% за 2012 г. отбеляза луксозната марка Ferrero.
В Индия пък обикновения шоколад губи пазарен дял за сметка на шоколади с различни други съставки, например ядки. Според Франциско Редруело това е още едно доказателство, че луксозните и висококачествени марки шоколад стават все по-популярни.