Както у нас, така и по света в повечето големи градове бездомните хора са на почти всяка крачка. За нещастие обаче минаващите често ги игнорират. Това е така, защото има толкова много трагедия по улиците, че е много по-лесно да не се обръща внимание.
САЩ сега дава добър пример на света чрез нова рекламна кампания, насочена към проблема с бездомните хора, които трябва да живеят и да се хранят на улицата. Това съобщава сайтът Fastcoexist. Безвъзмездната реклама е създадена от неправителствена организация в Ню Йорк, която се ангажира с осигуряване на подслон за тези, които нямат къде да живеят. Организацията счита, че е намерила начин най-накрая да накара хората да обърнат внимание на проблема. Това става като се посочи как помагането на бездомните облагодетелства не само тях, но и самите дарители.
„Всеки се опитва да игнорира темата за бездомниците. Станали сме толкова сурови и слепи за тяхното положение“, казва Кати Дилейни. Тя е главен творчески директор на кампанията. Екипът, който стои зад проекта, решава да даде нов поглед над нещата. „Идеята е хората да разберат, че помагането е много по-важно за дарителя, отколкото за бездомните“, допълва Дилейни.
Екипът намира изследвания, които показват как малките жестове на доброта са съществено важни за здравето. След това решава да превърне резултатите от подобни проучвания в завладяващи и въздействащи видео и снимкови материали за кампанията „Добре е за теб“ (Good For You).
Проектът включва постери в метростанции, на автобусни спирки, в сайтове и на други публично достъпни места. Нарисувани с тебешир портрети на бездомни също ще насочват вниманието към това, което се случва по улиците.