В края на предишната седмица компанията "Боинг" (Boeing Co.) обяви, че до средата на април ще намали "временно" ежемесечното производство на самолети 737 Max от 52 на 42 броя с оглед на продължаващото спиране на доставките на този модел след смъртоносната катастрофа през март, която беше факт само пет месеца след подобен ужасен инцидент със самолет от същия модел, съобщава БНР.
Това ще позволи на компанията "да се съсредоточи върху сертифицирането на коригирания софтуер и да върне самолетите Max за полет", се посочва в изявление на "Боинг".
Самолетите от този модел на "Боинг" бяха приземени по целия свят, след като два 737 Max се разбиха в рамките на по-малко от пет месеца. От компанията също така посочиха, че няма да има съкращения на персонал относно програмата 737 и свързаните с нея производствени екипи, като "Боинг" ще работи с клиенти и доставчици, за да смекчи всяко едно негативно въздействие. В същото изявление "Боинг" отбеляза, че компанията е поискала от своя управителен съвет да сформира комитет за преглед на политиките и процесите за проектиране и развитие на самолетите, които тя изгражда.
В резултат на новината акциите на Boeing Co. се понижиха с над 2% на извън борсовата сесия след края на петъчната търговия на Уолстрийт. В рамките на изминалата седмица акциите на "Боинг" поскъпнаха с около 3%, тъй като инвеститорите на Уолстрийт сякаш игнорираха първоначалния доклад за катастрофата на самолета 737 Max в Етиопия, който откри прилики между инцидента през март и катастрофата на същия модел самолет на компанията Lion Air през миналия октомври.
Софтуерната корекция на "Боинг", която се очаква да бъде инсталирана на самолетите през следващите няколко седмици, би трябвало да се отнася за дефектната система за контрол на полета, допринесла за двете катастрофи.