За компания от мащабите на "Фейсбук", която работи с толкова много данни и лична информация, гигантът засега успява да избегне по-сериозни скандали и хаквания, които иначе засягат повечето интернет компании.
Това обаче не е случайно.
Въпреки че всичко на повърхността изглежда тихо, отдолу социалната мрежа полага сериозни усилия, за да предпази акаунтите на своите над един милиард потребители. Включително и когато самата компания трябва да се ангажира със съмнителни сделки, съобщава hicomm.bg.
"Продаването на пароли е най-голямата причина за щетите, които потребителите търпят в интернет", казва шефът на сигурността във "Фейсбук" Алекс Стамос. Неговият отдел се занимава с купуване на акаунти и пароли от черния пазар, след което сравнява така получената информация с базата данни от собствени пароли и уведомява потребителите, ако се окаже, че техният акаунт вече не е сигурен.
"Мрежата ни предлага доста сериозна защита, включително и двустепенна идентификация, но е наше задължение да мислим и за хората, които предпочитат да не използват нашите методи", казва Стамос, цитиран от CNET.