Компанията "Фейсбук" проучва пазарните нагласи за създаване на версия без реклами, който да се плаща с абонамент, би подтикнала повече хора да се присъединят. Това съобщи "Блумбърг", като цитира неназовани източници, запознати с въпроса.
"Фейсбук" вече е разглеждала подобна възможност, но заради скорошния скандал с лични данни сега нагласата за подобно решение е по-силно застъпена, отбелязва източниците. Кризата се разгоря по-рано тази година след информация, че консултантската компания "Кеймбридж Аналитика", работила по президентската кампания на Доналд Тръмп през 2016 г., е получила лична информация на милиони потребители.
Самата компания отказва да коментира. Изпълнителният ѝ директор Марк Зукърбърг обаче отдавна обмисля подобна алтернатива и не отрече в прав текст, че възможността е на дневен ред по време на изслушванията си пред двете камари на Конгреса миналия месец.
Миналогодишните приходи в размер 41 млрд. долара на "Фейсбук" идват почти изцяло от реклами, таргетирани чрез данни на потребителите.
Според агенцията досегашни проучвания в последните години са показали, че потребителите не гледат с добро око на подобна възможност и не разбират защо "Фейсбук" може да им я предложи след дългогодишни обещания, че "винаги ще е безплатно". По време на изслушванията Зукърбърг увери, че социалната мрежа винаги ще има и безплатна версия.
"Фейсбук" в момента разглежда възможности, които само допреди година биха били немислими, като например да дава "рейтинги" на новинарски услуги, за да определи надеждността им.