Администрацията вече работи без прекъсване за обедна почивка и с удължено работно време

07.07.2022 | 15:15
по статията работи: econ.bg
Това става възможно след инициативата на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова с цел улесняване на гражданите и бизнеса да заявяват и получават услуги и информация в удобно за тях време
Администрацията вече работи без прекъсване за обедна почивка и с удължено работно време
Снимка: под лиценза на creative commons

Удължено работно време от 8.00 до 18.30 часа за административно обслужване на гражданите са въвели над 90 централни, териториални и местни администрации, сред които Министерството на правосъдието, Българската агенция за безопасност на храните, Столична община и още 4 общини, 17 областни дирекции „Земеделие“. Това става възможно след инициативата на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова с цел улесняване на гражданите и бизнеса да заявяват и получават услуги и информация в удобно за тях време в Центровете за административно обслужване.  

„Едно от най-неприемливите неща за хората, свързано с държавната администрация, бе, че работното време на гишетата съвпада с тяхното и за да свършиш определена работа, се налага да си вземеш половин ден отпуск. Затова решихме, че удължаването на работния ден на обслужващите офиси, както и гарантирането на непрекъсваем работен режим, ще даде възможност на гражданите да използват своята обедна почивка, за да си свършат работата, или да дойдат преди или след края на работния си ден. Това е една от първите стъпки в правилната посока, която предприехме - администрацията да обслужва хората, а не, както беше досега – хората да обслужват администрацията", съобщи вицепремиерът Константинова.

Обедната почивка на служителите е регламентирана и гарантирана, но е въведен гъвкав режим на работа за осигуряване на непрекъсваемост на работния процес. Предоставяне на административни услуги на гражданите при непрекъснат режим на работа вече са въвели над 500 централни,  териториални и общински администрации, сред тях са всички министерства и повечето прилежащи към тях агенции, Комисията за защита на потребителите, РЗИ и НАП.

Паралелно в администрациите, предоставящи най-голям брой административни услуги, е засилен процесът на тяхната електронизация.

При открити нарушения в Центровете за административно обслужване, вицепремиерът Калина Константинова апелира гражданите да сигнализират на електронния  адрес на Главния инспекторат на Министерския съвет udostoverenia@government.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...