Удължено работно време от 8.00 до 18.30 часа за административно обслужване на гражданите са въвели над 90 централни, териториални и местни администрации, сред които Министерството на правосъдието, Българската агенция за безопасност на храните, Столична община и още 4 общини, 17 областни дирекции „Земеделие“. Това става възможно след инициативата на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова с цел улесняване на гражданите и бизнеса да заявяват и получават услуги и информация в удобно за тях време в Центровете за административно обслужване.
„Едно от най-неприемливите неща за хората, свързано с държавната администрация, бе, че работното време на гишетата съвпада с тяхното и за да свършиш определена работа, се налага да си вземеш половин ден отпуск. Затова решихме, че удължаването на работния ден на обслужващите офиси, както и гарантирането на непрекъсваем работен режим, ще даде възможност на гражданите да използват своята обедна почивка, за да си свършат работата, или да дойдат преди или след края на работния си ден. Това е една от първите стъпки в правилната посока, която предприехме - администрацията да обслужва хората, а не, както беше досега – хората да обслужват администрацията", съобщи вицепремиерът Константинова.
Обедната почивка на служителите е регламентирана и гарантирана, но е въведен гъвкав режим на работа за осигуряване на непрекъсваемост на работния процес. Предоставяне на административни услуги на гражданите при непрекъснат режим на работа вече са въвели над 500 централни, териториални и общински администрации, сред тях са всички министерства и повечето прилежащи към тях агенции, Комисията за защита на потребителите, РЗИ и НАП.
Паралелно в администрациите, предоставящи най-голям брой административни услуги, е засилен процесът на тяхната електронизация.
При открити нарушения в Центровете за административно обслужване, вицепремиерът Калина Константинова апелира гражданите да сигнализират на електронния адрес на Главния инспекторат на Министерския съвет udostoverenia@government.bg.