Това лято 24% българските домакинства ще инвестират в подобрения за дома и градината. 21% ще използват част от семейния бюджет за пътуване в страната
Това сочат данни от проучването Летен Барометър на Фертум груп 2017, в което взеха участие над 10 000 домакинства от 16 държави в Европа.
По данни от изследването, което се провежда за четвърта година 11% ще похарчат пари за различни социални дейности и едва 10% ще вложат средства за дрехи и лятно облекло.
България се нарежда на последно място в класацията на домакинства, използващи мобилно банкиране през лятната почивка, но сме на първо място при домакинствата, които планират да използват услугата за краткосрочно отдаване на апартаменти под наем AirBnB с положителен отговор от 56% при анкетираните.
„Проучването Летен Барометър на Фератум груп 2017 е изключително средство за измерване на потреблението по време на летните почивки. Интересно е да се проследят летните навици на хората в различните страни. Например, България отново се нарежда в топ 3 на държавите, готови да отделят най-много от разполагаемия си доход за лятна почивка, в сравнение с Финландия, която се намира на предпоследна позиция. Това се обуславя също от факта, че доходите в другите държави са по-високите и разходите за лятото са по-малък процент", коментира резултатите от изследването Ивет Димитрова, управител на Фератум.
Прогнозата за разходите на домакинствата в Европа през лято 2017 е сходна с разходите от същия период за миналата година. Интересен факт е, че някои от потребителските приоритети са се променили в само в няколко страни, а за някои от тези страни разходите за лятната ваканция ще бъдат два пъти по-високи от предходната година.
Над 40% от домакинствата ще изразходват същата сума пари за лятната си ваканция, както миналата година, докато приблизително 30% от домакинствата ще увеличат разходите си. Потреблението това лято се очаква да се увеличи значително в Естония, Литва и Латвия в сравнение с миналата година. Докато през 2016 г. споменатите държави са под средните разходи за Европа и Британската общност, тази година разходите им заедно с България и Румъния, се очаква да съставляват топ 5, като над 60% от месечния им доход се разпределя за лятната им ваканция.
В другия край на скалата можем да намерим Великобритания, Финландия и Холандия, които планират да изразходват най-малко пари през лятната си ваканция (съответно 34%, 35% и 38% от доходите си). Тенденцията във всички изследвани страни е, че хората избират да харчат повече пари за лятната ваканция, отколкото за зимните празници.
Домакинствата влагат с 50% повече средства за своите летни забавления. Пътуване в страната е най-популярният начин потребителите да прекарат това лято (18%), следвани от социални дейности (например ден на плажа, вечеря в ресторанти, клубове и т.н.) и разходи за дрехи и лятно облекло (13%).