Министерството на туризма плаща 1.5 милиона лева за присъствието и рекламата на България в големите социални мрежи. Това обяви служебният министър на туризма Евтим Милошев по време на изслушването си в ресорната парламентарна комисия в отговор на въпрос от депутата Вяра Тодева от ПП-ДБ. "Това е заварено решение, но аз го оценявам изключително високо и по-скоро предвиждането е да се увеличат средствата, защото е правилната посока на развитие на представянето на страната ни от гледна точка на развитието на световните пазари и дигитализацията", каза Милошев.
Министърът съобщи, че към 23 юли 2024 г. в Google и в YouTube се осъществяват рекламни кампании на 15 външни пазари - Румъния, Сърбия, Република Северна Македония, Великобритания, Германия, Полша, Чехия, Франция, Испания, Италия, Финландия, Латвия, Литва, Естония и Азербайджан. В началото на юни е стартирала 4-месечна онлайн кампания чрез платформата eSky на четири приоритетни пазари - Великобритания, Германия, Полша и Италия.
Евтим Милошев смята, че дигиталната реклама трябва да бъде водеща и приоритетна за лицето на страната с цел "Посетете България!". В смисъла на таргетирана реклама по отношение на конкретни пазари, от които ние развиваме и очакваме организирани, а и неорганизирани индивидуални пътувания, би следвало да има поддържаща реклама под формата на Черноморската програма, която да има своята целева насоченост, посочи той. Според него ефектите от тази програма ще бъдат оценени, когато се направят окончателните отчети, което ще стане до два месеца.