Средата на февруари Комитетът по тарифната политика към Столичния общински съвет ще гласува връщане на картата за една линия и отпадане на глобата за валидация на картите, съобщиха от Столичния общински съвет за 3еNews. Според експерти обаче процедурата ще продължи поне още месец преди да се върне възможността хората отново да избират пътуване с една линия.
Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, председателят на ДБ в СОС Грети Стефанова и общински съветници от БСП вече внесоха предложения за ревизия на столичната наредба. Всички постъпили предложения може да намерите тук. В момента те са на етап обществени консултации преди да влязат за обсъждане в СОС. Дотогава няма как хората да купуват карти за една линия и трябва да намерят временно решение на въпроса. Предварително изпълнение или закупуване на картите за една линия в момента е невъзможно, обясниха от СОС. Все пак процедурата за промяна на наредбата трябва да бъде спазена, обосноваха се от столичния парламент.
Тази ситуация се налага след бурното обществено недоволство заради отпадането на широко използвани превозни документи, които обаче единодушно преди половин година бяха приети от общинските съветници.
Връщането на едномесечната карта за една линия и талон за 10 пътувания в градския транспорт в София предлагат общинските съветници от групата на „БСП за България“, съобщиха от пресцентъра на Градския съвет на БСП днес. Съветниците са внесли доклад в Столичния общински съвет (СОС) с няколко предложения за промени в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществен градски транспорт.
Сред най-важните промени, искани от БСП, са запазването на цена от 1,60 лв. на билета, продаван от шофьора на превозното средство, връщането на едномесечната карта за една линия и талона за 10 еднократни пътувания, както и отпадане на глобата за валидация.
Общинските съветници от групата на БСП смятат, че промените в Наредбата намаляват възможността за избор на най-удобните и икономически изгодни превозни документи за отделния пътник, увеличават цената на пътуване, като усложняват системата за сдобиване с билети за пътуване.
Според общинските съветници от БСП с премахването на възможностите за избор на редица предпочитани превозни документи и с налагането на задължителната валидация градският транспорт вместо по-достъпен, по-удобен за пътуване и съобразен с индивидуалните нужди на гражданите, е станал по-малко гъвкав и все повече насочващ потребителите към използване на лични автомобили за сметка на обществения транспорт.
Още в първите дни на януари омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя СОС и до кмета на София Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт. Тя също настоя за отпадането на задължителната валидация като условие да редовен превозен документ. Недоволство сред хората буди и отпадането на някои тарифни продукти, най-вече месечната карта за пътуване с метро или с една линия на наземен транспорт, отбеляза тогава Ковачева.
На първото заседание на Общинския съвет за тази година, на 12 януари, темата за новите превозни документи бе коментирана от съветници от различни формации. Предлагам да върнем месечната карта за една линия за наземен транспорт, месечната карта за метро и двете месечни карти от девет лева за наземен транспорт, както и картата за метро за учениците, съобщи тогава председателят на СОС Георги Георгиев.
Могат да се изпращат предложения от гражданите до Десислава Милева – главен юрисконсулт в дирекция „Секретариат на СОС“-02/ 9377-338 - desislava.mileva@sofia.bg.