TouchMenu е мобилно приложение, което помага на хотелиерите, като елиминира хартията от процеса, оптимизира работата и решава проблема с липсата на кадри. Това каза Пламена Бобева, съосновател на TouchMenu, в предаването „Светът е бизнес“ на Bloomberg TV Bulgaria
„В момента ние, чрез приложението, решаваме много проблеми, свързани с това да се оптимизират процесите, не само от страна на хората, които управляват хотелите и са заети с обслужването на гостите, но правим така, че клиентското изживяване да бъде по-добро. Клиентите да имат на едно място всички услуги, достъп до актуална информация и техният престой да бъде по-приятен“, допълни Ивайло Кожухаров, партньор и стратегически консултант бизнес развитие в TouchMenu.
Чрез дигиталното приложение връзката между хотела и госта се осъществява още преди пристигането в мястото за настаняване, обясни той. Приложението е уеб базирано и не е нужно гостът да сваля нещо на телефона си.
Основната задача на този app е да генерира повече приходи за хотелите, продавайки и позиционирайки всичките им продукти и услуги, каза Бобева. Гостите могат да получат директно достъп до вратата на стаята си, като се регистрират през приложението.
Според Кожухаров в България има много добри хотели, особено във високия сегмент.
„Нашата база наистина е много голяма, на места има застрояване, което е повече от необходимото и има редица проекти, които нямат обоснованост защо да бъдат в момента на пазара. Може би поради това донякъде се размива общото впечатление за туристическия продукт, но смятам, че според цената, която всеки може да си позволи, всеки може да намери достатъчно качествен продукт“, каза той. Кожухаров смята, че основният проблем е липсата на кадри.
„Докато допреди четири-пет години можехме да намерим персонал от Русия и Украйна, впоследствие вече започнахме да гледаме към Узбекистан, Таджикистан, а вече отиваме все по на изток. Това не е много добро решение, но късият сезон не дава възможност трайно да бъде обучен персонал, да получава достатъчно добро възнаграждение и трябва да се мисли по посока на това да се разширява продуктът. Това може да стане чрез спа услуги, както и конференции, конгреси и други събития, които да удължат сезона, за да могат заетите в сектора да получават по-високи нива на заплащане“, каза той.
В България хотелите, които използват приложението, вече са над 100, а още толкова са и в чужбина, каза Ивайло Кожухаров. Миналата година компанията е навлязла успешно на ръмънския и сръбския пазар, вече работи с хотели в Черна гора и Гърция, предстои да започне работа и в Босна и Херцеговина.
Хотелиерът трябва да намери баланса между традиционното гостоприемство и технологията, защото в момента се засичат различни генерации и сегменти, каза още Кожухаров.