Националната реклама на зимния туризъм ще струва на държавата 2,5 млн. лева. Правителството одобри сумата на днешното си заседание чрез увеличение на бюджета на Министерството на туризма.
Така се поставя началото на масирана рекламна кампания за популяризиране на зимния туризъм в България, както на вътрешния, така и на целеви за страната ни пазари, става ясно от съобщение на Министерски съвет.
Международната рекламна кампания ще бъде насочена главно към съседните на България страни, чиито граждани могат да посетят страната ни с автомобили. Това е една от причините рекламата за зимния туристически сезон да бъде насочена главно към гражданите на Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Република Северна Македония.
Имайки предвид, че авиокомпаниите в момента не осъществявате редовни полети, а всички чартърни програми от Германия, Великобритания и Израел бяха спрени в последния месец, то възможността за туристическо посещение с автомобил се явява изключително важно предимство на туристите от балканските страни, се казва още в съобщението.
За мото на кампанията е избрано "Зимните спортове укрепват Вашето здраве". Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова вече обяви, че промотирането на дестинация България ще се осъществява преди всичко онлайн, разчитайки на гъвкави и иновативни подходи.
Туристическото министерство разчита и на българските туристи и през зимата. Хотелите извън големите морски курорти това лято имаха сезон тъкмо заради българите, които почиваха в тях, при срив от над 70% на чуждите гости заради кризата с коронавируса.
Според разчети на министерството между 60% и 80% от очакваните чуждестранни туристи няма да посетят зимните курорти този сезон. Прогнозираните загуби в зимния туризъм се очертават около 250 млн. лв.