Държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на столичното метро

14.02.2022 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Премиерът Кирил Петков е провел среща с кмета на столичния район "Слатина" Георги Илиев, в която му е съобщил, че държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на метрото
Държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на столичното метро
Снимка: sofia.bg

Премиерът Кирил Петков е провел среща с кмета на столичния район "Слатина" Георги Илиев, в която му е съобщил, че държавата ще съфинансира разклонението на третия лъч на метрото. В петък (11 февруари) кметът на града Йорданка Фандъкова съобщи, че заложените 360 млн. лв. за разширенията през "Подуяне" и "Слатина" на метролинията, които градът е трябвало да получи от Европа по Плана за възстановяване и устойчивост, са намалени на 217 млн. лв. Тя допълни, че редакцията на плана предвижда строителство само на 3-те км до кв. "Левски" и изключва участъка през "Слатина" до бул. "Цариградско шосе".

Пред Георги Илиев, районен кмет от "Демократична България", премиерът е заявил, че правителството ще предприеме необходимите действия и ще подкрепи развитието на проекта, който е "от изключително значение за гражданите и гостите на София". Петков е обявил, че за изграждането на отсечката с 6 станции, която започва в близост до входа на Военна академия в близост до ул. Шипка, продължава през кв. "Гео Милев", "Слатина", "Арена Армеец" и "София тех парк", за да стигне до "Цариградско шосе", ще се осигурят средства в размер на 405 милиона лева от Столичната община, а остатъкът ще се съфинансира от държавния бюджет разсрочено за 4 години.

Според обяснението на Петков причината тази отсечка да отпадне за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост е, че има риск при минимално забавяне на строителството й по сегашния график да не бъде завършена до средата на 2026 г., а до този срок трябва да бъдат завършени и разплатени всички средства по плана. Освен това по думите му политиката на Европейския съюз е насочена към финансиране на проекти за регионална свързаност. Въпреки това по плана са предвидени средства за доизграждане на линията "Хаджи Димитър" - "Сухата река" и жк "Левски", включваща 3 спирки.

В Плана за възстановяване и устойчивост се предвижда изграждане на градска железница, както и доставка на междуградски влакове. Според разчетите на правителството градска железница ще свързва София с междуградската жп линия до Пловдив. За Пловдив също е предвидено финансиране на градска железница.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.03   238 г. – Гордиан I e провъзгласен от сената за антиимператор на Максимин Трак. Неговият син Гордиан II e сърегент. Двамата управляват само до 9 април. 238 г. е...