Еврокомисията отпуска 132 млн. евро за насърчаване на устойчивото производство на храни

17.12.2024 | 11:15
по статията работи: econ.bg
В работната програма регионите и държавите с висок потенциал за растеж извън Европейския съюз се определят като основни целеви пазари за насърчаване
Еврокомисията отпуска 132 млн. евро за насърчаване на устойчивото производство на храни
Снимка: agrozona.bg

През 2025 г. Европейската комисия (ЕК) ще отпусне 132 милиона евро за съфинансиране на дейности за насърчаване на устойчиви и висококачествени продукти на хранително-вкусовата промишленост на ЕС на вътрешния пазар и по света. Това съобщиха от пресцентъра на ЕК.

Приетата  работна програма в областта на политиката за насърчаване за 2025 г. има за цел да намери нови пазарни възможности за земеделските стопани в ЕС и за по-широката хранително-вкусова промишленост, както и да им помогне да осигурят своята съществуваща стопанска дейност. Нейните приоритети отчитат общите цели за устойчивост и конкурентоспособност, както и продоволствената сигурност, очертани в политическите насоки на Комисията за периода 2024—2029 г.

Наличните суми за програмите, които ще бъдат избрани през 2025 г., са разделени между насърчаване в държави извън ЕС и във вътрешния пазар на ЕС, съответно 63,4 милиона евро и 58,6 милиона евро.

В работната програма регионите и държавите с висок потенциал за растеж извън ЕС се определят като основни целеви пазари за насърчаване. Те включват Китай, Япония, Южна Корея, Сингапур и Северна Америка. Обединеното кралство продължава да бъде един от основните пазари за износ на продукти на хранително-вкусовата промишленост на ЕС, като поема над 20 % от износа на селскостопански и хранителни продукти на ЕС.

Европейската изпълнителна агенция за научни изследвания (REA) ще обяви две покани за представяне на предложения на 22 януари 2025 г. — една за т.нар. „прости” програми, с една или повече организации от една и съща държава от ЕС; една за „многонационални” програми с поне две организации от най-малко две държави членки или от една или повече организации на европейско равнище.

Широк кръг от оператори, като например търговски организации и организации на производители и групи в областта на хранително-вкусовата промишленост, отговарящи за дейностите по популяризиране, имат право да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Поканите ще бъдат отворени за кандидатстване за срок от три месеца. Карта на всички промоционални и информационни кампании и „проверка за допустимост„ е достъпна на новия портал „Насладете се, това е от Европа”.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...