Електронната винетка вече се активира до 15 секунди след купуването й

02.12.2020 | 13:50
по статията работи: econ.bg
Приходите от тежкотоварния трафик през 2020 г. спрямо същия период на миналата година бележат 20% ръст
Електронната винетка вече се активира до 15 секунди след купуването й
Снимка: БГНЕС

За улеснение на шофьорите непрекъснато се подобрява качеството на услугата за продажба на електронни винетки чрез оптимизация на интерфейса. В списъка с държавите за регистрация на превозните средства България е изведена на първо място  и пред всяка страна е посочен националният й флаг. Бутоните за лек автомобил до 3,5 тона и ремарке са разделени, а е-винетката се активира до 15 секунди след купуването й. Това посочи пред медии проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, в чийто ресор е оперирането на смесената електронна система за събиране на пътни такси – е-винетка и тол.

Проф. Асенов отчете, че електронната система работи добре, потребителите се таксуват и това се доказва от приходите. В условията на пандемия заради COVID-19 от началото на 2020 г. до момента са събрани 256 млн. от е-винетки, а приходите от пътни такси за тежкотоварните камиони са около 120 млн. лв. или с 20% повече в сравнение със същия период на 2019 г., посочи проф. Асенов. През годините се отчита устойчиво нарастване на приходите и при този тренд не е необходимо да се правят промени в цените на е-винетките, добави той. И отбеляза, че въпреки кризата и това, че транспортният бранш е един от най-засегнатите сектори, има повишаване на събираемостта от пътни такси.

Постъпленията са реализирани при повече от 25% редукция на броя пътувания и почти 30 на сто намаление на средните превозни разстояния. Комбинацията от тези два фактора намалява общото разстояние, което изминават автомобилите и от там таксите, които заплащат, обясни той. Поддържането на „зелените коридори“ за транзитния трафик, за което Агенция „Пътна инфраструктура“ беше един от основните фактори, също доведе до възможността международните превозвачи да разпознаят България като привлекателен маршрут и затова реализирахме тези приходи, обясни още той.

Проф. Асенов посочи, че през месеците юли и август е реализиран до три пъти по-висок приход от уикенд е-винетки в сравнение със същия период на 2019 г., въпреки спада с 60% на транзитния трафик от леки коли. Според него това се дължи на големия брой купени краткосрочни е-винетки – уикенд и седмични, за автомобили с българска регистрация.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...