Здравната каса ще уведомява пациентите за протоколите им за скъпи лекарства

29.08.2024 | 06:50
по статията работи: econ.bg
SMS и “Вайбър” известяването е пилотен проек на НЗОК, който ще бъде разширен след време с получаване на известия и за профилактичните прегледи на всички здравноосигурени лица
Здравната каса ще уведомява пациентите за протоколите им за скъпи лекарства
Снимка: НЗОК

От 2 септември Здравната каса ще уведомява пациентите за протоколите им за скъпи лекарства, които се заплащат от НЗОК, както и за помощните средства на хора с увреждания за издадените ЛЛК протоколи и заявления със съобщение по телефона или чрез онлайн платформата “Вайбър”.

SMS и “Вайбър” известяването е пилотен проек на НЗОК, който ще бъде разширен след време с получаване на известия и за профилактичните прегледи на всички здравноосигурени лица.

Изпълняващият длъжността управител на Касата проф. Момчил Мавров обясни, че към съобщенията няма да има прикачени файлове или линкове, няма да се изискват пари за каквото и да било, когато пациентите получат съобщенията.

Съобщенията за протоколите за лекарства ще бъдат кратки и ще съдържат информация за номера на протокола и валидността му. Те ще бъдат изпращани при регистриране на нов протокол, при нужда от допълнителни документи, при одобрение, при отказ, при анулиране, при прекратяване и при изтичане на срока на протокола.

Информацията за помощни средства и медицински изделия ще съдържа номер на заявлението, дата на постъпването му, одобрение, отказ, анулиране, както напомняне за изтичане на срока на заявлението.

Заявленията за помощни средства се бавеша средно над месец и половина, сега това следва да става в рамките на два дни.

От юли 2022 г. до юли 2024 г. са отпуснати 367 000 помощни средства по 160 000 електронни заявления от 156 000 пациента на обща стойност близо 80 милиона лева, посочват от НЗОК.

В случаите, когато пациент установи, че не получава известие или има сгрешен номер на телефона му, ще трябва да сигнализира в НЗОК или в Районната каса по местоживеене, или на Единен контактен център – тел. 0700 14 220 – Денонощно достъпен от цялата страна.

98 на сто от хората, които трябва да се възползват от новата услуга са заявили, че имат мобилен телефон. 

Ако потребителят няма “Вайбър” връзка, уведомлението ще постъпва при него като SMS, уточняват от Информационно обслужване към НЗОК.

От миналата година подаването на всички видове протоколи за лекарства е по електронен път, а пациентът може да ги получи от всяка аптека, работеща по договор с Районната здравна каса.

85 на сто от протоколите вече се одобряват в рамките на един работен ден, посочват още от НЗОК. От март 2023 година до юли месец на 2024 г. са обработени 560 хиляди протоколи за скъпоструващи медикаменти за 630 хиляди лекарства.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...