ИАНМСП ще насърчава интернационализацията на българските компании

12.01.2024 | 14:55
по статията работи: econ.bg
Според шефа на агенцията д-р Бойко Таков, една от ключовите цели на ИАНМСП е насърчаването на интернационализацията на българските компании, особено в техните усилия за увеличаване на износа на стоки и услуги
ИАНМСП ще насърчава интернационализацията на българските компании
Снимка: Пресцентър на ИАНМСП

Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия (ИАНМСП) в България продължава да работи усилено за насърчаване на развитието на бизнеса в страната през текущата година. Д-р Бойко Таков, който може да бъде определен като застъпник на интересите на малките и средни предприятия, сподели своите планове и идеи в интервю за "Нашият ден". Агенцията цели да подкрепя и насърчава малките и средни предприятия, които съставляват над 90% от бизнеса в страната.

По неговите думи една от ключовите цели на ИАНМСП е насърчаването на интернационализацията на българските компании, особено в техните усилия за увеличаване на износа на стоки и услуги. Това се постига чрез различни механизми и програми, които Агенцията предоставя на предприятията. Един от тях е участието на компаниите в изложения на национални щандове, където те могат да представят своите продукти и услуги пред потенциални клиенти и партньори.

ИАНМСП организира търговски мисии, при които представители на български компании се водят на международни пазари, където им се предоставя възможността да се срещнат и работят с колеги от други страни. Този вид обучение и опит се оценяват като много полезни за развитието на бизнеса и намирането на нови пазари.

ИАНМСП не се ограничава само с тези мерки. Агенцията работи и със Световната банка по проекти, свързани с дигитализацията на малките и средни предприятия. Проектът вече е в същинската си фаза, където се тестват различни модели и методи за подпомагане на компаниите в тази област. Анализите показват, че компаниите, които имат по-напреднали познания и опит в областта на дигитализацията, са по-конкурентоспособни и успешни.

Събитията и изложенията в чужбина също ще играят важна роля в усилията на ИАНМСП да помогне на българските малки и средни предприятия за насърчаване на техния бизнес. Компаниите могат да очакват информация за бъдещите събития, които агенцията подготвя през текущата година. Фокусът е върху различни сектори, като козметика и хранително-вкусова промишленост, където се предоставят възможности за участие и представяне на български фирми.

"Двете сигурни събития са в Лондон, в края на този месец, за технологични компании в сферата на образованието. Правим събитието за трета поредна година. Ще бъдат представени осем български компании. След седмици имаме и едно изложение в Германия, което е свързано с хранително-вкусовата промишленост, в което отново ще участват осем български компании. Предстоят също конференции и обучения“, казва той в ефира на “Нашият ден”.

Интервютата и обученията също ще бъдат важни части от програмата на ИАНМСП за насърчаване на бизнеса. С амбициите и усилията на Агенцията, българските малки и средни предприятия имат шанс да развиват своя бизнес успешно както на национално, така и на международно ниво.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...