КЗП започва кампания за проверки във връзка с новата учебна година

05.09.2019 | 12:40
по статията работи: econ.bg
Нашето внимание традиционно е фокусирано върху най-малките потребители през цялата година. Опитваме се, в зависимост от това какви активности предстоят, да насочим вниманието си върху тези продуктови групи стоки и услуги, които са относими към дадения пер
КЗП започва кампания за проверки във връзка с новата учебна година
Снимка: под лиценза на creative commons

Нашето внимание традиционно е фокусирано върху най-малките потребители през цялата година. Опитваме се, в зависимост от това какви активности предстоят, да насочим вниманието си върху тези продуктови групи стоки и услуги, които са относими към дадения период. Например, в края на миналата учебна година поставихме акцент върху стоките за деца, свързани със свободното време – велосипеди, ролери, скейтборди, плажни облекла. Сега съвсем естествено идва време да завишим вниманието си към най-често закупуваните стоки преди началото на новата учебна година – облекла, обувки, ученически пособия, раници, различни комплекти и др. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите  Димитър Маргаритов по БНР.

„Безопасността е задължителното условие. Имаме много ясни критерии, по които извършваме проверките за това какви облекла се разпространяват на пазара. Те са свързани с действащия на територията на целия Европейски съюз стандарт за безопасност, който въвежда редица изисквания, на които детските и облеклата за подрастващи трябва да отговарят”, заяви Маргаритов. Той обясни, че в хода на проверките при съмнение за опасност инспекторите взимат проби за изпитване в лаборатории, където да се установи дали даденият артикул съответства на изискванията. В минали периоди контролният орган е забранявал продажбата на облекла заради наличието на по-дълги от допустимото връзки или на дребни елементи, които могат да доведат до задавяне на по-малките деца и дори до по-сериозни инциденти. Целта на Комисията обаче е да спира такива стоки още на границата и те да не достигат до търговската мрежа.

В рамките на кампанията ще бъдат извършвани и проверки на търговци на обувки за деца в ученическа възраст. „Едно от най-важните неща е свързано със самата материя, в случая – кожата. Важното е хората да бъдат информирани за реалния състав на продукта. Има една особеност – задължителни са пиктограмите, които представляват с информация за това от каква материя е произведена всяка една от трите основни части на обувката”, обясни председателят на КЗП.

При раниците и тази година ще се следи за верността на твърденията относно техните характеристики. „Ние следим коректно да бъде поднесена информацията за качествата на този продукт. Имали сме в миналите години няколко случая, в които бяха рекламирани такива продукти с „дишащ гръб”, „ергономичен гръб” и т.н., но търговците не успяха да докажат с документи тази специфична полезна характеристика”, припомни Маргаритов.

„Обикновено в навечерието на учебната година се предлагат като много изгодни различен тип комплекти, за да не се налага родителите да избират поотделно тези артикули, а търговецът се е погрижил всичко това да бъде събрано и да се продава заедно. Тук уловката може да се крие в следното – това, че търговецът условно казано е улеснил потребителя и е събрал най-важното и необходимото, не означава непременно, че цената, на която то ще бъде закупено в комплект, е най-изгодната, а обикновено такъв анонс се прави”, каза още Маргаритов.

Голяма част от ученическите пособия са с доста малки размери, но това не освобождава търговеца от задължението му да предостави цялата задължителна информация – от цената, през характеристиките на артикула до неговия производител, подчерта председателят на КЗП. В заключение той отбеляза, че в последните години доста хора предпочитат да пазаруват онлайн всичко необходимо за своя ученик. Затова Комисията ще следи предлагането на тези стоки и в електронните магазини.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...