Допълнителна подкрепа за македонските туроператори, които ще включат местни туристически центрове в програмата си за 2021 г., се предлага от Агенцията за насърчаване и подкрепа на туризма (ALMP).
Както каза пред МИА директорът на агенцията Люпчо Яневски, такова предложение вече е внесено в кабинета на вицепремиера Фатмир Битичи, пишат днес македонските медии.
Яневски също обяви и нова кампания от 15 март, която ще се фокусира върху посетителите от региона. От началото на юни, според него, се очаква да дойдат туристи и от традиционните пазари - Холандия, Турция, Полша.
„Целта на нашето предложение е да подкрепим туроператорите, които ще продават почивки на местни туристи в местните туристически центрове. Като се има предвид, че пандемията не преминава, нито се знае колко дълго ще продължи, на 15 март стартираме промоционална кампания, която ще се фокусира върху регионалните туристи. Вече са установени т.нар зелени коридори за пътуване“, подчертава Яневски.
Очакванията за тази година, базирани на опита от предишната, са да се надхвърли котата от два милиона нощувки, като приходите да гонят 300 млн. долара.
Според Яневски през миналата година туризмът е влял 252 милиона долара в македонската икономика, като по този начин е постигнал стратегическите цели на агенцията.
Нашите прогнози се потвърдиха, че вътрешният туризъм през 2020 г. ще донесе над 200 милиона долара.
Спадът на валутния поток спрямо 2019 г. е бил 36 процента. "Това показва, че мерките, предприети от правителството, Координационния орган и целия туристически сектор за смекчаване на последиците от пандемията, са имали ефект", заяви директорът на агенцията Люпчо Яневски пред МИА.