Правителството пое ангажимент за осигуряване на средства от държавния бюджет в размер до 741 073 600 лева за изграждането на магистрала "Струма" в участъка от "Крупник-Кресна" (Лот 3.2). Става въпрос за новия път, предвиден за ползване от пътуващите към София, както и рехабилитация на сега съществуващото трасе през дефилето, по който ще се прехвърли трафика към Кулата.
Част от средствата са за изграждане на обходен път на Кресна, предвиден за частично финансиране по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. от Кохезионния фонд на Европейския съюз.
Дължината на изцяло новата отсечката между Кресна и Крупник е 23.6 км, като ще бъдат изградени 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлеза и подлеза. Обществената поръчка е в две обособени позиции, тъй като участъкът е разделен на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма - до 2023 г.
Участъкът на Струма между Кресна и Крупник е най-спорният от магистрала "Струма", основно заради избрания маршрут на трасето и въздействието на проекта върху околната среда. Срещу трасето се обявиха редица неправителствени организации, които вече са сезирали по случая Европейската комисия.
Върховният административен съд обаче отхвърли жалбите срещу екооценката за изграждането на т.нар. източен обход на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, който предвижда разделяне на трафика на две части. През март природозащитници призоваха първия вицепрезидент на Европейската комисия Франс Тимерманс да се намеси и спешно да започне наказателна процедура срещу България, за да защити европейското природно богатство в Кресненското дефиле. В момента изграждането на тази част от магистралата е на фаза избор на изпълнител, като има 12 кандидатури за единия лот и десет за другия.
След като в автомагистрала "Струма" беше включена и познатата доскоро като магистрала "Люлин", общата дължина на аутобана е 172 километра, като от него са изградени почти 136 километра. В експлоатация са отсечките София - Перник (19.13 км, бивша магистрала "Люлин"), Даскалово - Долна Диканя (19.2 км.), Долна Диканя - Дупница (16.78 км), Дупница - Благоевград (37.48 км), Благоевград - Крупник (7 км.), Кресна - Сандански (23.6 км) и Сандански - Кулата (14.7 км).