Министерството на туризма работи за разширяването на Програмата за финансиране на маркетинговите дейности на туристически услуги, която пилотно стартира за черноморските общини в България. Това съобщи министърът на туризма Зарица Динкова при откриването на осмото издание Хотелски форум, който се провежда в София, предаде БНР. Динкова посочи, че програмата е стъпка към активно партньорство с бизнеса.
Тя обясни, че чрез нея се отстранява тежестта на посредничеството. Динкова добави, че програмата е израз на политическата воля, за да се подпомогне конкурентоспособността на сектора и реална стъпка по посока децентрализация и овластяване на местните общности, защото по думите й туризмът е преди всичко локална политика.
Министърът коментира, че тази реформа цели повишаване на ефективността на финансовите ресурси чрез обединяване на държавните инвестиции с тези на местните власти и на бизнеса.
По думите й по този начин се осъществява споделен контрол при разходването на средства и за повече прозрачност. Тя каза още, че съфинансирането от страна на бизнеса дава възможност да се мултиплицира инвестицията и резултатът да бъде видим.
Динкова допълни, че програмата реагира адекватно и на една от най-важните препоръки на европейските институции за борба с корупцията, която се отнася за изразходването на държавните средства за реклама.
В края на септември ведомството отвори за кандидатстване “Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България” в размер на 5 милиона лева.
Партньори по процедурата могат да бъдат структурите на местната администрация от целевия район, туроператори, които използват въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз за изпълнение на чартърни полети до България с цел туризъм и оператори на граждански летища за обществено ползване в страната.