Министерството на туризма ще актуализира информационната система за деветте туристически района на България с цел повишаване на качеството на услугата. Ще бъдат добавени нови функционалности за цел по-лесно рекламиране на услугите, които се предлагат в съответния регион. Географски районите остават същите. Това става ясно от документацията на обществената поръчка, обявена от ведомството и качена в портала за обществени поръчки.
Отпуснатите средства за целта са 162 072 лв. с ДДС, разпределени в три обособени позиции – „Осигуряване на софтуерна обезпеченост“, „Осигуряване на хардуерна обезпеченост“, както и „Актуализиране на виртуалната туристическа платформа“. Като съответно за софтуерната и хардуерната обезпеченост са предвидени 11 919 лв. с ДДС и 73 352 лв. с ДДС, а за актуализацията на платформата ще бъдат отпуснати 76 800 лв. с ДДС. Финансирането на обществената поръчка е със средства по Оперативна програма „Иновации и конкурентноспособност“ 2014 – 2020.
Основната цел е „повишаване на качеството на услугата на МСП в туризма чрез използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и уеб-базиран маркетинг“, се казва в обществената поръчка. Крайният срок за подаване на офертите е 4 септември, а сроковете за изпълнени по отделните обособени позиции са съответно 20 и 50 календарни дни след сключване на договора по първите две позиции. По последната, срокът е 90 дни, но не по късно от 30 ноември 2023 г.
За всяка от обособените позиции има обявени и гаранционни срок от 24 месеца. Единствено по отношение на хардуерното обезпечение гаранцията е по-голяма – 36 месеца от датата на сключване на договора.
Основният критерий, по който ще се разглеждат участниците в обществената поръчка е тяхната дейност и експертния екип, с който разполагат за реализиране на проекта.
Още през 2015 г. със заповед на тогавашния министър на туризма Николина Ангелкова България беше разделена на девет туристически района – Дунавски туристически район, Старопланински туристически район, Тракийски туристически район, Софийски туристически район, Рило-Пирински туристически район, Варненски Черноморски туристически район, Бургаски Черноморски туристически район, Туристически район „Родопи“, Туристически район „Долината на розите“ и Старопланински туристически район.
Идеята на разделението на България на туристически райони беше по-лесно, с помощта на малките и средни предприятия (организации, общини), заети в сектора в съответния район, да се рекламира България както на местно, така и на национално ниво с различните видове туризъм, които се предлагат. А интерактивната карта, която е активна и съответно ще бъде актуализирана с настоящата обществена поръчка, е качена на туристическия портал bulgariatravel.org, където всеки може да разгледа различните забележителности и активности, които могат да се практикуват в съответния район.