Служебният министър на туризма Стела Балтова иска общ консенсус между бизнеса за решаването на проблема с регулирането на потребителската защита чрез гаранционен фонд или клиентска сметка, която е залегнала в измененията на Закона за туризма.
Тя се срещна днес с членове на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).
Балтова посочила, че е необходимо бизнесът да отстрани проблемите и да бъде предложена обща визия на следващия парламент. "Надявам се до края на март да имаме финални предложения", каза още тя, цитирана от пресцентъра й.
Промените бяха оповестени в последния работен ден на 2016 г. от правителството в оставка. Срещу някои от тях остро възразиха тъкмо от АБТТА.
На днешната среща представителите на организацията посочили като проблем туристическия маркетинг от страна на министерството. Според тях той е хаотичен и не е насочен например към европейския пазар, от който има ръстове, заради увеличените полети на нискотарифните авиокомпании.
Председателят на организацията Байко Байков обяснил, че туристическият сайт на държавата bulgariatravel.org е морално остарял и е по-добре да бъде закрит. Той препоръчал да бъде създаден изцяло нов продукт. От АБТТА предложили и да се правят анализи на туристите, които идват по пазари, а не само да се броят гостите. Това означава да има визия какви туристи идват, тяхната платежоспособност и дали се връщат в България.
Министър Балтова подчертала, че неин приоритет е именно качеството на обслужването в туризма и на туристическата услуга. "Тя залага на сегментиране, таргетиране и позициониране", обяснила тя.