Разпространението на мобилните разплащания в Китай е довело до увеличаване на потреблението на домакинствата, особено в селските райони, според неотдавнашно проучване на Пекинския университет, компанията „Алибаба" и още няколко организации.
Резултатите от него показват, че благодарение на мобилните разплащания потреблението на китайците е нараснало с около 16%, като в същото време се е променила значително и неговата структура. В селските райони този ръст е най-голям – 22,1%, а в градските – 12,8%.
Близо 23% от домакинствата с ниски доходи са увеличили потреблението си, при тези със средни доходи този процент е 16,5%, докато при хората с високи ръстът е около 6%.
„Бързото популяризиране на мобилните разплащания в Китай промени значително бизнес модела на предприятията и потребителските навици на домакинствата. – коментира ръководителят на изследването проф. Ин Джъчао. – Той създаде възможности за развитие на електронната търговия, намали разходите за транзакции офлайн и създаде удобства за потребителите".